Αρχής γενομένης από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, ακόμη δέκα μεγάλα ελληνικά λιμάνια και 20 μικρότερα εθνικού και διεθνούς ενδιαφέροντος, μπαίνουν στην… ουρά για πώληση.
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου παρουσίασε χθες τις τεχνικές προδιαγραφές που απαιτούνται για την εκπόνηση Γενικών Προγραμματικών Σχεδίων (MasterPlan) των 32 λιμένων διεθνούς και εθνικού ενδιαφέροντος στη χώρα μας.
Πριν από οποιαδήποτε υποβολή σχεδίου για κάθε λιμάνι, στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του υπουργείο Ναυτιλίας, θα πρέπει να λαμβάνεται η γνώμη του Δήμου στον οποίο υπάγεται, μέσω σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Τα λιμάνια της Ελλάδας κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες. Σε διεθνούς ενδιαφέροντος, σε εθνικής σημασίας, σε μείζονος ενδιαφέροντος και σε τοπικής σημασίας.
Πρόθεση του υπουργείου είναι να εκπονηθούν ή επικαιροποιηθούν όπου ήδη είχαν εκπονηθεί από τα 32 λιμάνια σε πρώτη φάση προγραμματικά σχέδια, τα οποία θα προσδιορίζουν τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης λιμένα, οι επιτρεπόμενες προσχώσεις, οι χρήσεις γης, οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κάθε αναγκαίο στοιχείο για την λειτουργικότητα και ασφάλεια του λιμένα.
Η στρατηγική ανάπτυξης των λιμανιών που είναι πενταετούς ορίζοντα, έχει ως στόχο την ολοκλήρωση και ανάπτυξη ενός σύγχρονου λιμενικού συστήματος ενταγμένου σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών, για την αειφόρο ανάπτυξη, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και την εδαφική συνοχή της χώρας.
«Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους του υπουργείου είναι η χώρα να διαθέτει σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις, που θα μπορούν να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες και θα είναι σε θέση να σταθούν με αξιώσεις στο διεθνή ανταγωνισμό» δήλωσε σχετικά ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης.