Πρωτιά της Κίνας, με σχεδόν το ένα στα τέσσερα εμπορικά πλοία να είναι κινεζικών συμφερόντων μέχρι το 2030, αναμένεται σύμφωνα με έρευνα των Lloyd’s Register, Qinetiq and Strathclyde University με τίτλο: «Global Marine Trends 2030».
Αισιόδοξα είναι τα πορίσματα της ίδιας έρευνας, όσον αφορά στον ελληνόκτητο στόλο, καθώς εκτιμάται ότι θα παραμείνει ισχυρός.
Αντιθέτως, οι ειδικοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι μέχρι το 2030 ο ιαπωνικός στόλος ενδέχεται να έχει μειωθεί ακόμα και στο μισό.
Γενικότερα για το θαλάσσιο εμπόριο, στη μελέτη αναφέρεται ότι θα υπερδιπλασιαστεί μέχρι το 2030 και από 9 δισ. τόνους σήμερα, θα κυμανθεί από τα 19 μέχρι και τα 24 δισ. τόνους.
Σημειώνεται ότι οι αναλυτές εξέτασαν τρία σενάρια:
Στο πρώτο, η Κίνα θα έχει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στο στόλο της μέχρι το 2030 και θα είναι άμεσος ανταγωνιστής της Ελλάδας και των υπόλοιπων ναυτιλιακών κρατών της Ευρώπης.
Σύμφωνα με το δεύτερο, η Ευρώπη θα διατηρηθεί στην πρωτοπορία σε ό,τι αφορά τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο.
Τέλος, σε ότι αφορά στα containerships, οι ευρωπαϊκές χώρες θα δουν τα μερίδιά τους από 48% το 2010 να πέφτουν στο 29,5% με 35,6% το 2030, ενώ το μερίδιο της Κίνας θα αυξηθεί από 18,3% σήμερα στο 29,5% με 35,6% και αυξημένα μερίδια θα έχουν και οι χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά και της Λατινικής Αμερικής.