Την έντονη αντίδρασή τους στο ενδεχόμενο κατασκευής λιμένα κρουαζιέρας στο Φάληρο εξέφρασαν με επιστολές τους προς τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, φορείς και ιστιοπλοϊκοί Όμιλοι.
Όπως αναφέρουν στην επιστολής τους, ο θαλάσσιος χώρος του Φαληρικού Δέλτα αποτελεί ενιαίο εθνικό αθλητικό χώρο για τα ναυταθλητικά σωματεία και τους νέους, ενώ θεωρούν αδιανόητο να επιδιωχθεί η τσιμεντοποίηση του, για την κατασκευή νέου λιμανιού για τη χρήση πελώριων κρουαζιερόπλοιων.
«Ο Πειραιάς, ήταν, είναι και θα είναι διαχρονικά, σημείο αναφοράς, για τη Ναυτιλία και ιδιαίτερα για την Κρουαζιέρα…Θέλω να πιστεύω ότι, δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να δημιουργήσει θέμα, μια και γνωρίζει τις θέσεις του Δήμου Πειραιά αλλά και του ΟΛΠ, για την ανάπτυξη του λιμανιού, σε συνδυασμό με μια σειρά από έργα υποδομής», έχει τονίσει σε πρόσφατη επιστολή του προς τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων Κώστα Μουτζούρη, ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος.
Παράλληλα, στην προκήρυξη έργου, για νέο λιμάνι κρουαζιέρας στην Αττική και συγκεκριμένα μεταξύ του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του Φαληρικού Δέλτα, αναμένεται να προχωρήσει το επόμενο διάστημα η Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ του υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το περιβάλλον του υπουργείου Ανάπτυξης, τις επόμενες ημέρες θα δημοσιοποιηθεί ο σχετικός φάκελος και η σχετική προκήρυξη, τα οποία ήδη κατέχει ο ειδικός Γραμματέας ΣΔΙΤ Νικόλαος Μαντζόυφας.
Ο διαγωνισμός για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου θα τρέξει ανεξάρτητα από τα σχέδια για την κρουαζιέρα, αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες.
Σημειώνεται, ότι ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης αποκάλυψε στη διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο του Economist, ότι τις επόμενες εβδομάδες θα προχωρήσει η προκήρυξη του έργου κατασκευής νέου λιμανιού για την κρουαζιέρα στην Αττική, μέσω ΣΔΙΤ.
Επίσης ο Οργανισμός Αθήνας στο σχέδιό του για το Ρυθμιστικό Σχέδιο «Αττικής 2021», αναφέρει ότι ο μόνος μικρού μεγέθους συμπληρωματικός χώρος κρουαζιέρας, θα μπορούσε να κατασκευασθεί στο Λαύριο υπό προϋποθέσεις και σε καμιά όμως περίπτωση στο Φαληρικό Όρμο.