Στην Ακτή Βασιλειάδη, στην περιοχή όπου «δένουν» τα πλοία για τα Δωδεκάνησα, θα χωροθετηθεί όπως όλα δείχνουν, το υδατοδρόμιο της Αθήνας.
Το θέμα εξετάσθηκε σε συνάντηση είχαν στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας εκπρόσωποι του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε. Κατά την συνάντηση διαπιστώθηκε ότι η λειτουργία του υδατοδρομίου στην περιοχή δεν δημιουργεί διαχειριστικό και λειτουργικό πρόβλημα στην λειτουργία του λιμανιού.
Ωστόσο το «πράσινο φως» για την οριστική χωροθέτηση αναμένεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες σε εκκρεμότητα παραμένει ακόμη το ζήτημα της βάσης συντήρησης, καθώς κρίθηκε ότι δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος προκειμένου η συγκεκριμένη δραστηριότητα να γίνεται επίσης στην Ακτή Βασιλειάδη. Για την δημιουργία της εξετάζεται χώρος στο Πέραμα, χωρίς κάποια από τις εμπλεκόμενες πλευρές να διατυπώνει ενστάσεις αφού πρόκειται για μια περιοχή που είναι πολύ κοντά στην περιοχή που αναμένεται να χωροθετηθεί το υδατοδρόμιο.
Ο θαλασσοδιάδρομος για την προσθαλάσσωση των υδροπλάνων εξετάζεται να χωροθετηθεί κοντά στο νησί της Ψυτάλλειας. Σύμφωνα με τον νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα για την λειτουργία του υδατοδρομίου θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας κεντρικός θαλασσοδιάδρομος και δύο εφεδρικοί που θα καλύπτουν τις ανάγκες προσθαλάσσωσης.
Αύγουστο οι πρώτες πτήσεις
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παραγόντων που βρίσκονται κοντά στην διαδικασία οι πρώτες πτήσεις των υδροπλάνων στη χώρα μας παραμπέπονται πλέον για τις αρχές Αυγούστου.
Οι καθυστερήσεις που υπάρχουν σε όλα τα στάδια εκτιμάται ότι δεν θα επιτρέψουν νωρίτερα την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών. Εφόσον αυτό επιβεβαιωθεί τότε, τη φετινή θερινή περίοδο, αναμένεται ότι τα υδροπλάνα θα λειτουργήσουν πιλοτικά σε κάποιες περιοχές και η πλήρης λειτουργία τους θα παραπεμφθεί, μάλλον, για την επόμενη χρονιά.
Πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι ο υπουργός Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χατζηδάκης έχει δώσει εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου να «τρέξουν» το γραφειοκρατικό κομμάτι με ταχύτητα ώστε να μην υπάρχουν προσκόμματα διοικητικής φύσης για την υλοποίηση επενδύσεων.
Σύμφωνα με τον νέο νόμο για την αδειοδότηση υδατοδρομίων η διαδικασία ολοκληρώνεται σε διάστημα ενός τριμήνου. Για την απόκτηση της άδειας γίνεται επιθεώρηση του υδατοδρομίου από τετραμελή ομάδα εμπειρογνωμόνων και στη συνεχεία εκδίδεται Κ.Υ.Α. (Κοινή Υπουργική Απόφαση) από το Υπ. Ανάπτυξης και το Υπ. Ναυτιλίας & Αιγαίου.
Ιόνιο – Χαλκίδα – Κρήτη
Η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει αναλάβει την δημιουργία των υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Ιθάκη, Οθωνούς και Ερείκουσα και βρίσκεται στην διαδικασία κατάθεσης του φακέλου στην αρμόδια Αρχή.
Η εταιρεία βρίσκεται επίσης σε προχωρημένες συζητήσεις για την ανάληψη του υδατοδρομίου στην Χαλκίδα. Μάλιστα η υπογραφή της σχετικής συμφωνίας έχει καθυστερήσει για γραφειοκρατικούς λόγους, εξαιτίας της αναβάθμισης του Λιμενικού Ταμείο Χαλκίδας σε Οργανισμό Λιμένος. Επίσης συζητήσεις έχουν γίνει και για υδατοδρόμια στις πρωτεύουσες των τεσσάρων νομών της Κρήτης.
Παράλληλα η εταιρεία έχει αναλάβει και την εκ νέου έκδοσης της άδειας για το υδατοδρόμιο της Πάτμου, το λειτουργούσε στο παρελθόν, αλλά, όπως προβλέπει ο νόμος, θα πρέπει να πάρει νέα άδεια.
Αργοσαρωνικός
Τέλος ενδιαφέρον, και μάλιστα έντονο, φαίνεται ότι υπάρχει και για την δημιουργία υδατοδρομίων στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Σε πρόσφατη συνάντηση που υπήρξε με τον Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη συμμετείχαν εκπρόσωποι από Αίγινα, Ύδρα, Σπέτσες, Πόρο, Αγκίστρι αλλά και τα Κήθυρα, τα οποία υπάγονται στην ίδια περιφέρεια.
Από την πλευρά της περιφέρειας υπάρχει δέσμευση για την κάλυψη του κόστους εξοπλισμού των υδατοδρομίων, εφόσον προχωρήσει η διαδικασία, κάτι που θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό αφού η οικονομική επιβάρυνση θα είναι πολύ μικρότερη για τις τοπικές Αρχές.