Το ενδιαφέρον της Carnival Corporation να συμμετάσχει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας, σε δύο με τρεις πιθανές τοποθεσίες, αλλά όχι απαραίτητα στην περιοχή της Αττικής, εκφράζει με αποκλειστική συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Α’ αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Λιμένων και Προορισμών της διεθνούς εταιρείας κρουαζιέρας, Giora Israel.
«H κυβέρνηση γνωρίζει τους σκοπούς της διεθνούς εταιρείας κρουαζιέρας και ότι υπάρχει μακροπρόθεσμο ενδιαφέρον για την Ελλάδα» δηλώνει προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Israel, στο περιθώριο του πρόσφατου συνεδρίου των «Ποσειδωνίων» για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και αναφέρει ότι υπάρχουν ήδη συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση, για ανάπτυξη σε δύο με τρεις πιθανές τοποθεσίες.
Όπως επισημαίνει ο ίδιος, «η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ τη συγκεκριμένη περίοδο, εξετάζουν τρόπους αξιοποίησης των λιμανιών και περιμένουμε να ενημερωθούμε».
«Είμαστε πολύ θετικοί προς την ελληνική κυβέρνηση και έχουμε εκφράσει τη μακροχρόνια αφοσίωσή μας προς την Ελλάδα, καθώς μας ενδιαφέρει να εξασφαλίσουμε τις επιχειρήσεις μας» τονίζει και σημειώνει «θυμηθείτε ότι δεν είμαστε επενδυτές με σκοπό την επένδυση. Είμαστε επενδυτές με σκοπό να στηρίξουμε τις επιχειρήσεις μας, δηλαδή τις κρουαζιέρες».
Το πιο σημαντικό για τη χώρα σας θα ήταν περισσότερες επιχειρήσεις και αυτό μπορεί να συμβεί πολύ γρήγορα, αναφέρει ο κ. Ιsrael και προσθέτει ότι οι σημερινές υποδομές δεν μπλοκάρουν τα σχέδια της εταιρείας για να έρθει στην Ελλάδα και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, καθώς η Carnival αυτήν τη στιγμή «χτίζει» δύο μεγάλα πλοία που μπορούν να υποστηρίξουν μεγαλύτερη κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά.
«Είμαστε πάρα πολύ εντυπωσιασμένοι με τη θέση της Ελλάδας εδώ και έναν χρόνο και τη δραστηριοποίησή της, η οποία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην κρουαζιέρα και στην ανάπτυξη του home porting, ειδικά για τον Πειραιά» λέει ο G. Ιsrael στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επισημαίνοντας ότι η «απόφαση της ελληνικής Βουλής την περασμένη χρονιά να περάσει το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ, έβαλε τα ελληνικά λιμάνια στην ίδια βάση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά».
Πιστεύω ότι αυτό ήταν κάτι που η βιομηχανία της κρουαζιέρας ενθάρρυνε την ελληνική κυβέρνηση πάντοτε να κάνει, δηλώνει ο Α΄ αντιπρόεδρος της Carnival Corporation.
Έζησα εδώ στις αρχές του 1990 όταν η εταιρεία μου έκανε μία επένδυση τότε που η κρουαζιέρα ήταν πολύ ισχυρή και ο Πειραιάς ήταν ένα πολύ σημαντικό λιμάνι home port στην αγορά κρουαζιέρας, σχολιάζει κ. Ιsrael και προσθέτει ότι πολλοί Ευρωπαίοι και Αμερικανοί μπορούσαν να απολαύσουν τον συνδυασμό στο να έρχονται αεροπορικώς στην Ελλάδα και να περνούν τον χρόνο τους ανακαλύπτοντας νέoυς προορισμούς, αλλά δυστυχώς αργότερα η ελληνική σημαία με αργό ρυθμό εξαφανίστηκε από τα κρουαζιερόπλοια. Αυτήν τη στιγμή, αναφέρει, η μοναδική εταιρεία που κάνει home porting από τον Πειραιά είναι η Louis Cruises.
Το ανώτατο στέλεχος της μεγάλης αμερικανικής εταιρείας χαρακτηρίζει επίσης την Ελλάδα ως λίκνο του δυτικού πολιτισμού, σημειώνοντας ότι με τη θέση της στη Μεσόγειο και την αφθονία της σε νησιά, είναι ένας πάρα πολύ ελκυστικός προορισμός για κρουαζιέρες, όπου οι άνθρωποι μπορούν να απολαύσουν όμορφους προορισμούς, τοποθεσίες, φαγητό και πολιτισμό.
«Εντυπωσιάστηκα από τον νέο τερματικό σταθμό κρουαζιέρας του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που άνοιξε τη Δευτέρα στον Πειραιά, και στα εγκαίνια του οποίου δεν μπόρεσα να πάω, αλλά τον επισκέφθηκα σήμερα. Είναι ένας πολύ ωραίος τερματικός σταθμός και έχει γίνει πολύ καλή δουλειά», αναφέρει ο κ. Ιsrael.
Για το θέμα της ασφάλειας, ο αντιπρόεδρος της Carnival Corporation τονίζει ότι οι πολιτικές εξελίξεις στη Β. Αφρική επηρέασαν σημαντικά την τουριστική κίνηση στην περιοχή και δηλώνει ότι ο τουρισμός είναι εξαιρετικά ευαίσθητος στις πολιτικές αλλαγές, καθώς ο κόσμος έχει βραχεία μνήμη και εμείς έχουμε ευθύνη να ταξιδεύουμε τον κόσμο και να διασφαλίζουμε τις διακοπές του.
«Υπήρξε για ένα διάστημα πτώση της κίνησης προς την Ελλάδα το 2011, καθώς για 60 δευτερόλεπτα κάθε βράδυ, τα διεθνή μέσα ενημέρωσης έδειχναν τις διαδηλώσεις που γίνονταν στη χώρα σας. Η πραγματικότητα είναι ότι διαμορφώθηκε μια άσχημη αντίληψη γενικά με την Ελλάδα, πιστεύω ότι αυτό τώρα έχει τελειώσει και από οικονομικής απόψεως οι Έλληνες κάνουν τα απαραίτητα βήματα προς τα εμπρός» τονίζει ο κ. Ιsrael και αναφέρει ότι «ο ελληνικός λαός περνά μια δύσκολη περίοδο, πολλοί Έλληνες θυσιάζουν πολλά, οι άνθρωποι στην Ελλάδα πάντα στις δύσκολες στιγμές και τώρα και στο παρελθόν, κοίταζαν μέσα τους και έβρισκαν μια διέξοδο». «Πιστεύω ότι η κυβέρνηση πρέπει να συνεχίσει να προωθεί την Ελλάδα στο εξωτερικό», σημειώνει.
Μιλώντας για τα σχέδια της εταιρείας, αναφέρει ότι η Carnival Corporation αυτήν τη στιγμή έχει 10 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας και για το 2013 έχει προγραμματίσει 1.090 προσεγγίσεις με 2.080.000 επιβάτες σε πολλά ελληνικά λιμάνια μέσω των εταιρειών της P&Ο cruises, AIDA, Princess Cruises, Cunard.
«Μας παίρνει 18 με 24 μήνες να αλλάξουμε τα δρομολόγια των πλοίων μας ειδικά όταν πρέπει να κάνουμε επανασύσταση. Σκεφτείτε ότι δεν έχουμε πλεύσει ποτέ από τον Πειραιά με πλοία που δεν έχουν ευρωπαϊκή σημαία. Αυτήν τη στιγμή έχουμε εταιρείες όπως η Aida και η Costa που δραστηριοποιούνται στην περιοχή με ευρωπαϊκή σημαία», δηλώνει ο αντιπρόεδρος της Carnival και προσθέτει ότι πολλοί από τους επιβάτες είναι από home porting από τη Βενετία, Τσεχοσλοβακία, Κωνσταντινούπολη και ορισμένοι και από την Ελλάδα.
Για τους Αμερικανούς επιβάτες, δηλώνει ότι η πρόκληση για την Ελλάδα είναι διαφορετική, καθώς υπάρχουν πολύ λίγες απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ προς την Αθήνα και τα τσάρτερ συνήθως δεν δουλεύουν για την Carnival.
Σε ερώτηση αν έχει συζητηθεί το θέμα των απευθείας πτήσεων προς την Ελλάδα, δηλώνει ότι το θέμα σε αυτό το γεγονός δεν είναι «αν η κότα έκανε το αβγό η το αβγό την κότα». «Δεν μπορώ να σας πω ποιος θα ακολουθήσει ποιόν, εμείς τις αεροπορικές εταιρείες ή αυτές εμάς».
Υπογραμμίζει ότι υπήρχε το ίδιο θέμα και στη Βαρκελώνη και σταδιακά έγιναν κάποιες ενέργειες με πολλαπλές πτήσεις και τώρα περίπου 1 εκατ. επιβάτες κάνουν home porting από το ισπανικό λιμάνι και οι περισσότεροι από αυτούς είναι Αμερικανοί.
Σχολιάζοντας δημοσιεύματα για αποχώρηση της Carnival Cruises από την Ευρώπη μια εκ των δέκα εταιρειών της Carnival Corporation λέει ότι είναι μια σύγχρονη εταιρεία που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Αμερική και φέτος αποφασίστηκαν τα δύο πλοία να μην είναι στην Ευρώπη.
Αποδίδει τον λόγο στις αυξημένες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων που χρειάζεται να πληρώσουν οι Αμερικανοί πελάτες της για να διασχίσουν τον Ατλαντικό, προκειμένου να πραγματοποιήσουν κρουαζιέρες στην Ευρώπη.
«Ακούγεται σαν η Carnival να απομακρύνεται από τη Γηραιά Ήπειρο, ωστόσο δεν ισχύει αυτό, καθώς πλοία μας από τις 10 εταιρείες συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη».
Η Carnival Corporation & plc είναι μια παγκόσμια εταιρεία κρουαζιέρας και μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διακοπών στον κόσμο.
Αποτελείται από 10 εταιρείες κρουαζιέρας και λειτουργεί ένα στόλο με περισσότερα από 100 πλοία με 77.000 εργαζόμενους πάνω σε αυτά, ενώ άλλα επτά πλοία αναμένεται να παραδοθούν έως τον Μάρτιο του 2016.
Το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει τις πιο κορυφαίες φίρμες κρουαζιέρας όπως Carnival Cruise Lines, Holland America Line, Princess Cruises και Seabourn, P & O Cruises, Cunard, AIDA Cruises, Costa Cruises, Iberocruceros και P & O Cruises στην Αυστραλία.
Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου κάτω από το σύμβολο CCL.