Τις δυνάμεις τους ενώνουν οι τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες φορτηγών πλοίων, κάνοντας πιο ισχυρή την παρουσία τους στις τρεις πλέον πολυσύχναστες εμπορικές θαλάσσιες οδούς του πλανήτη.
Όπως εκτιμούν οι αναλυτές, η συνεργασία αυτή οφείλεται στην επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών στη ναυτιλία.
Δημιουργία δικτύου Ρ3 για τρεις εμπορικές διόδους: Ασία – Ευρώπη, διάπλου του Ειρηνικού και διάπλου του Ατλαντικού συμφώνησαν οι AP Møller-Maersk, Mediterranean Shipping Company και CMA CGM.
Οι τρεις όμιλοι, συνολικά διαχειρίζονται το 37% της παγκόσμιας δυναμικής πλοίων container σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliiner και τώρα αναμένουν το πράσινο φως από τις ρυθμιστικές αρχές ελπίζοντας ότι θα μπορέσουν να ξεκινήσουν τη συνεργασία από το δεύτερο τρίμηνο του 2014 με αρχική δυναμική 255 πλοίων.
Τα πλοία θα εξακολουθούν να ανήκουν στις μεμονωμένες εταιρείες, οι οποίες θα διατηρήσουν το δικό τους εμπορικό τμήμα και marketing. Θα υπάρξει όμως, ένα κοινό λειτουργικό κέντρο που θα προσφέρει στους πελάτες ταχύτερες υπηρεσίες και άμεση πρόσβαση σε περισσότερα λιμάνια, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.
Ο κλάδος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει υποστεί σημαντικές ζημιές από την έντονη αστάθεια που καταγράφεται στις κύριες θαλάσσιες οδούς. Η CMA CGM αναγκάστηκε τον προηγούμενο χρόνο να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του τραπεζικού της δανεισμού. Η Maersk, που θεωρείται ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο, έδειξε ότι συζητά το ενδεχόμενο στροφής στις επενδύσεις στον ενεργειακό κλάδο και τα λιμάνια.