Την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα δικαστήρια του Πειραιά η δικαστική διαμάχη μεταξύ της εταιρείας Louis και του ΝΑΤ, καθώς η διοίκηση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου δεν έχει αποδεχθεί έως σήμερα την ισχύ του νόμου Κεφαλογιάννη, με αποτέλεσμα να κινηθεί δικαστικά εναντίον του ομίλου για διεκδίκηση καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών.
Ο νόμος Κεφαλογιάννη 3409 άρθρο 24 «ρυθμίσεις θεμάτων ΝΑΤ – πλοίων που εκτελούν περιηγητικούς πλόες» όριζε ότι όποιο πλοίο εκτελούσε περιηγητικούς πλόες άνω των 1500 κόρων και ναυτολογούσε Έλληνες ναυτικούς αυτοί απαλλασσόταν από τις ασφαλιστικές εισφορές, κάτι που δεν αναγνωρίζει έως σήμερα η διοίκηση του ΝΑΤ.
Γ.Διαμαντίδης:”Δεν υπάρχει θέμα, για υποστολή της ελληνική σημαίας από τα κρουαζιερόπλοια της Louis Hellenic Crouises”
Ο κ. Διαμαντίδης ξεκαθάρισε προς τον κ. Λοΐζο ιδιοκτήτη της Louis Hellenic Crouises, ότι για να μπορέσει να προχωρήσει στη διευθέτηση του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί με το ΝΑΤ και το νόμο Κεφαλογιάννη χρειάζεται γνωμάτευση του νομικού συμβουλίου του κράτους, κάτι που ο κ. Λοϊζος το αποδέχτηκε. Τόνισε ότι δεν έχει φύγει καμία ελληνική σημαία από κανένα πλοίο.
«Δεν υπάρχει θέμα, για υποστολή της ελληνική σημαίας από τα τρία κρουαζιερόπλοια της εταιρείας Louis Hellenic Crouises» είπε ο υπουργός , παρά το γεγονός ότι ο γενικός διευθυντής της εταιρείας στην Ελλάδα Γιώργος Κουμπενάς δήλωσε ότι «δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το αλλάξει η σημαία στα πλοία αυτά».
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, αν τελικά αποφασιστεί η υποστολή της σημαίας, αυτή θα αφορά τα τρία πλοία της εταιρείας Λούις που αυτήν την στιγμή την φέρουν (τα άλλα έχουν σημαία Μάλτας και όχι Κύπρου αν και ο ιδιοκτήτης είναι Κύπριος, καθώς τα πλοία με κυπριακή σημαία δεν μπορούν να προσεγγίσουν λιμάνια της Τουρκίας).
Ν.Δ.: Αποτελεσματικότητα της υποτιθέμενης άρσης του καμποτάζ
Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης και η Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Τουριστική Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας κ. Όλγα Κεφαλογιάννη σε δήλωσή τους αναφέρουν «Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνονται οι επιφυλάξεις μας για την αποτελεσματικότητα της υποτιθέμενης άρσης του καμποτάζ, καθώς και η ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας».
«Όσο για τις κυβερνητικές μεγαλοστομίες περί άνθισης της κρουαζιέρας και πρακτικού ενδιαφέροντος από ξένες εταιρείες, δεν έχουν καμιά απολύτως σχέση με την πραγματικότητα. Τα μέτρα δεν έκαναν τη διαφορά, όπως, δήθεν, παρουσιάζεται και αυτό δυστυχώς αποδεικνύεται από το γεγονός ότι γνωστή εταιρεία κρουαζιέρας σκοπεύει να υποστείλει την ελληνική σημαία από τα πλοία της» τονίζουν.