ις προοπτικές της ελληνόκτητης ναυτιλίας να προσφέρει πολυάριθμες θέσεις εργασίας στους νέους που μαστίζονται από την ανεργία υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, στην ετήσια έκθεση της Ένωσης για το 2012 [βλέπε σχετικά: Παραμένει ισχυρή η ελληνική ναυτιλία].
Προϋπόθεση βέβαια, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι «να υπάρξει το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέπει τη ναυτολόγηση κατώτερων πληρωμάτων με όρους ανταγωνιστικούς».
Αναφορικά με τη συνεισφορά της ποντοπόρου ναυτιλίας στον αγώνα της σταθεροποίησης και της επανεκκίνησης της εθνικής οικονομίας, επισημαίνει ότι «από την πρώτη στιγμή η ναυτιλιακή κοινότητα ανταποκρίθηκε και δήλωσε παρούσα και πρόθυμη να συνεισφέρει στην προσπάθειά της αυτή και προς αυτήν την κατεύθυνση δεσμευτήκαμε να προβούμε σε εθελοντικό διπλασιασμό για τρία έτη της φορολογίας τόσο για τα πλοία υπό ελληνική σημαία όσο και για τα πλοία ξένων σημαιών που διαχειρίζονται εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση των δημοσιονομικών εσόδων την κρίσιμη προσεχή περίοδο».
Ενίσχυση εσόδων
Επισημαίνεται, εξάλλου, ότι τα έσοδα του κράτους ενισχύονται ήδη και από την υποχρέωση των πλοίων υπό ξένη σημαία, των διαχειριζόμενων από εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, να πληρώνουν από το 2013 ετήσιο φόρο χωρητικότητας. Σύμφωνα με την έκθεση, το 2012 το ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 1.939 πλοία (χωρητικότητας άνω των 100 gt), ενώ ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.428 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt) με 245,14 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας το 15,56% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt.
Παρά τη δυσμενή διεθνή οικονομική συγκυρία, τα έσοδα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα το 2012 ανήλθαν σε 13.286 εκατ. ευρώ έναντι 14.097 εκατ. ευρώ το 2011, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 5,75%, ενώ 192.000 άτομα στη χώρα μας απασχολήθηκαν άμεσα ή έμμεσα σε διάφορους ναυτιλιακούς τομείς.
Το ηλικιακό προφίλ της ελληνικής σημαίας στόλου το 2012 ήταν 11,3 έτη -με 50% του στόλου ηλικίας μικρότερης των 10 ετών- και του ελληνόκτητου στόλου τα 10,2 έτη, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου ήταν 12,7 έτη. Συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη είχε χθες το απόγευμα το προεδρείο της Eνωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η συνάντηση επικεντρώθηκε σε θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, στα εργασιακά αλλά και στην εθελοντική οικονομική συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας.