Την ικανοποίησή του για τη χθεσινή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του έργου της επέκτασης του νότιου λιμένα κρουαζιέρας με συγχρηματοδότηση από κοινοτικούς, εθνικούς και πόρους του ΟΛΠ, εξέφρασε σήμερα, κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Διευθυντών ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., Γιώργος Ανωμερίτης.
«Η απόφαση αυτή φέρνει 120 εκ. Ευρώ στον Πειραιά, ενισχύει την ελληνική κρουαζιέρα, δικαιώνοντας τις προσπάθειες μας για τη μετατροπή του λιμένα Πειραιά σε Πύλη Τουρισμού και Πολιτισμού. Θα πρέπει να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως το Υπ. Οικονομικών και τα στελέχη του, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, την Περιφέρεια Αττικής, τα στελέχη του ΟΛΠ Α.Ε. και τους συνεργάτες του, τα στελέχη της Τask Force για τη βοήθεια τους και φυσικά τους αρμόδιους Επιτρόπους και τους συνεργάτες τους για την απόφαση αυτή.» δήλωσε ο κ. Ανωμερίτης.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το έργο αυτό το οποίο έχει εγκριθεί:
(α) από την Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων,
(β) έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και
(γ) έχει προκηρυχθεί από την ΕΔΑ του ΠΕΠ Αττικής,
αποτελεί έργο κλειδί για τη μετατροπή σε κόμβο (hub) κρουαζιέρας της Μεσογείου του λιμένα Πειραιά.
Η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας για πλοία νέας γενιάς (άνω των 300μ.) αποτελεί ένα ώριμο έργο με πλήρεις μελέτες, το οποίο προσαρμοσμένο τεχνικά μπορεί να ολοκληρωθεί εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου.
Το έργο αυτό και η έγκρισή του έχουν όμως τεράστια σημασία για όλο το λιμενικό σύστημα της χώρας, αφού με την εισήγηση της Γ.Δ. Ανταγωνισμού και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα αποτελέσει “πιλότο” θεσμικά για την κατασκευή λιμένων με κρατική ενίσχυση και κοινοτική χρηματοδότηση.
Το πιο σημαντικό στοιχείο της έγκρισης αποτελεί σίγουρα το οικονομικό σκέλος της πρότασης: Η Επιτροπή ενέκρινε κρατική ενίσχυση ύψους 113,9 εκ. Ευρώ εκ των οποίων τα 96,9 εκ. αποτελούν χρηματοδότηση από τα διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε. Αυτό σημαίνει ότι επί του προϋπολογισμού του έργου ύψους 120 εκ. Ευρώ (χωρίς εκπτώσεις) τα 96,9 εκ. συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε., 17 εκ. Ευρώ αποτελούν την εθνική συνδρομή και τα 6,1 εκ. ιδιωτική συμμετοχή του ΟΛΠ Α.Ε. Το ποσοστό ενίσχυσης διαμορφώνεται στο 95% και ίσως είναι το υψηλότερο ποσοστό ενίσχυσης που έχει λάβει λιμάνι στην Ευρώπη, απόρροια των τεκμηριωμένων θέσεων του ΟΛΠ και των Εθνικών Αρχών.
Διαβάστε επίσης: «Πράσινο» από Κομισιόν στην ενίσχυση για επέκταση του λιμένα Πειραιώς