Συρρίκνωση παρουσιάζει ο αριθμός των πλοίων υπό ελληνική σημαία, σύμφωνα με στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και έχουν συγκεντρωθεί από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου για πλοία 100 κ.ο.χ.(κόροι ολικής χωρητικότητας) και άνω, τον μήνα Μάρτιο του 2013 ανήλθε σε 1.932 πλοία, με συνολική ολική χωρητικότητα 43.932.408 κόρους, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2012 ο ελληνικός εμπορικός στόλος αριθμούσε 2.006 πλοία άνω των 100 κ.ο.χ. με συνολική χωρητικότητα 44.052.753 κόρους. Τον Μάρτιο του 2011 ο ελληνικός εμπορικός στόλος εμφανίστηκε με 2.074 πλοία άνω των 100 κ.ο.χ, συνολικής ολικής χωρητικότητας 42.969.229 κόρων.
Όπως επισημαίνεται στο έγγραφο που υπογράφεται από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με βάση τα παραπάνω στοιχεία, ο αριθμός των πλοίων υπό ελληνική σημαία, κατά τη σύγκριση των ετών 2012-2013 και 2011-2012, παρουσίασε μείωση της τάξης του 3,7% και 3,3% αντίστοιχα, ενώ η συνολική ολική χωρητικότητα για το χρονικό διάστημα 2012-2013 υποχώρησε κατά 0,3% έναντι αύξησης 2,5% για το 2011-2012.
Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν στη Βουλή, ύστερα από ερώτηση για την αύξηση της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών, την οποία είχε καταθέσει ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Νίκος Κούζηλος.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου υπογραμμίζει ότι «καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες για την αντιμετώπιση των αυξημένων ποσοστών ανεργίας στη ναυτική εργασία» και στο πλαίσιο αυτό, σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, εξασφαλίστηκε η συμμετοχή και ανέργων ναυτικών για την τριετία 2013-2016 στο «Σχέδιο Δράσης στοχευμένων παρεμβάσεων για την ενίσχυση της απασχόλησης και της επιχειρηματικότητας των νέων».
Σε κάθε περίπτωση, γενικότερη επιδίωξη του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι -όπως αναφέρει ο κ. Βαρβιτσιώτης- η προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, η διατήρηση και αύξηση των εσόδων από τη ναυτιλία και η ισχυροποίηση του διεθνούς κύρους της χώρας.