Αγγελικούσης, Μαρτίνος, Προκοπίου, Λιβανός και Οικονόμου μονοπωλούν την Αγορά
Ποιοι άλλοι Έλληνες εφοπλιστές κατακτούν τις θάλασσες του υγροποιημένου φυσικού αερίου
Οι Έλληνες εφοπλιστές επάξια έχουν κερδίσει τον τίτλο του κυρίαρχου των θαλασσών και συνεχίζουν με ιδιαίτερο ζήλο να κρατούν ψηλά τα σκήπτρα. Με τα βλέμματα παγκοσμίως να είναι στραμμένα προς το υγροποιημένο φυσικό αέριο οι Έλληνες εφοπλιστές δείχνουν έτοιμοι να μονοπωλήσουν την Αγορά με τον μεγαλύτερο και ανεξάρτητο στόλο μεταφοράς LNG σε μια περίοδο που οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να προστεθούν στην λίστα με τους μεγαλύτερους εξαγωγείς αερίου στον κόσμο μαζί με τους Ρώσους, του Αυστραλούς και τους Καταριανούς.
Οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, με το κάθε πλοίο να κοστίζει πάνω από 200 εκατ. ευρώ, έχουν ελληνικό χρώμα με σκοπό να ελέγξουν τον ραγδαία αναπτυσσόμενο κλάδο της ενέργειας. Τα κεφάλαια που έχουν επενδυθεί από την ελληνική πλοιοκτησία εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα δέκα δισεκατομμύρια δολάρια.
Γιάννης Αγγελικούσης, Ντίνος Μαρτίνος, Γιώργος Προκοπίου, Πέτρος Γ. Λιβανός και Γιώργος Οικονόμου είναι η πεντάδα που ξεχωρίζει μεταξύ των μεγαλύτερων επενδυτών διεθνώς. Ωστόσο, δεν είναι οι μόνοι Έλληνες πλοιοκτήτες καθώς ακολουθούν ο Χρήστος Κανελάκης και ο Νικόλας Τσάκος με πολύ μικρότερους στόλους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δυο στα τρία δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αέριου που παραδίδονται φέτος από τα ναυπηγεία παγκοσμίως είναι ελληνικά. Το 50% του υπό ναυπήγηση στόλου διεθνώς είναι επίσης ελληνικό και 12 νέα τέτοια ελληνόκτητα πλοία αξία 2,4 δισ. δολ θα πέσουν στο νερό φέτος. Άλλα 14 του χρόνου και 12 το 2015.
Την ίδια ώρα οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 46% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου σε μια από τις μεγαλύτερες επενδυτικές επελάσεις της ελληνικής ποντοπόρου. Οι ναυπηγήσεις αυτές δεν καλύπτουν ασφαλώς το σύνολο των ελληνόκτητων LNG με τους παραπάνω εφοπλιστές να ελέγχουν ήδη σημαντικό τονάζ στον κλάδο. Το συνολικό ύψος της επένδυσης που έχουν πραγματοποιήσει τα τελευταία δυο χρόνια ξεπερνά τα 7,4 δισεκατομμύρια δολάρια και αναδεικνύει την ελληνόκτητη ναυτιλία σε πρωταγωνιστή μιας αγοράς η οποία μεσούσης της κρίσης στις ναυλαγορές εξακολουθεί να παράγει κέρδη και να υποστηρίζει φιλόδοξα business plans που επιφυλάσσουν ρόλο-κλειδί στην ενεργειακή αλυσίδα του πλανήτη.