Οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής στην Ε.Ε. είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου της προωστικής μηχανής αλλά και του σκάφους, ώστε να τα ασφαλίσουν ή να ανανεώσουν τις άδειες πλόων τους.
Από τον τακτικό τεχνικό έλεγχο των μηχανών στα σκάφη αναψυχής της Ελλάδας θα ελαχιστοποιηθούν τα ναυτικά ατυχήματα που προέρχονται από τεχνικές βλάβες ασυντήρητων κινητήρων, ενώ παράλληλα η «μαύρη» εργασία και η φοροδιαφυγή θα μειωθούν από τον κλάδο, δημιουργώντας επιπλέον έσοδα στα κρατικά ταμεία, καθώς οι κάτοχοι σκαφών αναψυχής θα πρέπει να επισκέπτονται τα νόμιμα συνεργεία ώστε να προμηθευτούν το δελτίο ελέγχου.
Τη θέσπιση τακτικού ελέγχου των μηχανών στα σκάφη υποστηρίζει και το Σωματείο Ελλήνων Τεχνικών Μηχανών Θαλάσσης Μικρών Σκαφών (ΣΕΜΕΞ) μέσω υπομνήματος που έχει καταθέσει στα μέσα Ιανουαρίου προς το υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων.
Πάντως, πέραν της θέσπισης τεχνικού ελέγχου στις μηχανές σκαφών αναψυχής, στην κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζουν το ενδεχόμενο να επιβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας σε όλα τα σκάφη αναψυχής τα οποία θα είναι ανάλογα με τα μέτρα ή την ιπποδύναμη της μηχανής.
Αν επιβεβαιωθούν όλα τα παραπάνω, τότε τα δημοσιονομικά έσοδα αναμένεται να αυξηθούν κατά πολλά εκατομμύρια ευρώ, καθώς στην ελληνική επικράτεια υπάρχουν περισσότερα από 220.000 ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με μήκος κάτω από 10 μέτρα, ενώ αν συμπεριληφθούν και τα μεγαλύτερα ο αριθμός τους ανέρχεται σε 300.000 σκάφη!
Το κόστος του ελέγχου, σύμφωνα με στελέχη του ΣΕΜΕΞ, δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 5 ευρώ ώστε οι καταναλωτές να μην το αντιμετωπίσουν ως ένα αβάσταχτο οικονομικό φορτίο.
Πηγή: marinews.gr