Σύννεφα στο deal της Aγγελικής Φράγκου με τη γερμανική HSH Nordbank
Στα… βράχια κινδυνεύει να πέσει η συμφωνία που έκλεισε η Αγγελική Φράγκου με την γερμανική τράπεζχα HSH Nordbank τον περασμένο Απρίλιο. Μια συμφωνία – σταθμός, όπως χαρακτηρίστηκε τότε και από τις δύο πλευρές, η οποία προέβλεπε την εξαγορά 10 πλοίων που ανήκαν στην τράπεζα από την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά, Navios.
Σύμφωνα με την Tradewinds, χρηματοοικονομικοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι η ναυτιλιακή εταιρία της Αγγελικής Φράγκου αντιμετωπίζει δυσκολίες στο να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για κύριο δάνειο, ύψους 120 εκατ. δολαρίων, το οποίο είναι απαραίτητο για να ολοκληρωθεί το deal. Αρχικά, αυτά τα κεφάλαια αναμενόταν να προέλθουν από άλλες τράπεζες, όμως ορισμένοι εκτιμούν ότι η γερμανική τράπεζα HSH Nordbank, είναι έτοιμη να παράσχει την απαιτούμενη χρηματοδότηση με τη μορφή ενός «δανείου – γέφυρα», αν διαπιστωθεί ότι για οποιονδήποτε λόγο το deal κινδυνεύει να μην ολοκληρωθεί. Άλλωστε, για την HSH Nordbank, η συγκεκριμένη συμφωνία θα συμβάλει στο «κούρεμα» του δανειακού της ρίσκου κατά 300 εκατ. δολ. και στην ελάφρυνση του ναυτιλιακού της χαρτοφυλακίου από δάνεια που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν δημιουργώντας επισφάλεις και «φορτώνοντας» την με κατασχεμένα πλοία. Πως όμως, «πύκνωσαν» τα σύννεφα και ο θόρυβος γύρω από μια πιθανή μη ολοκλήρωση της συμφωνίας Navios – HSH; Τρεις οικονομικοί αναλυτές από το Λονδίνο και το Αμβούργο τόνισαν στην Tradewinds, πως το πλάνο αντιμετώπισε δυσκολίες ως προς την εξεύρεση τράπεζας που θα έδινε το βασικό δάνειο που ζητούσε η Ναvios αντί αγοραστικής αξίας 200 εκατ. δολ. των πλοίων. Οι τραπεζίτες αποδίδουν το πρόβλημα στους κανόνες της Βασιλείας ΙΙΙ, οι οποίοι απαιτούν από τις τράπεζες να δεσμεύουν μεγαλύτερα κεφάλαια, όταν ο ποσοστιαίος λόγος δανείου ως προς την αξία υπερβαίνει το 60%, που σημαίνει περισσότερο κοστοβόρα χρηματοδότηση και πιο δύσκολο να επιτευχθεί.
Οι καθυστερήσεις
Σύμφωνα με το deal του Απριλίου, μια καινούρια εταιρία, η Navios Europe, θα διαχειρίζεται τα 10 πλοία που εξαγόρασε από την HSH Nordbank, εκ των οποίων πέντε boxships (των 2.000 έως 3.400 teu) και πέντε τάνκερ μεταφοράς προϊόντων (μεταξύ 30.000 και 80.000 dwt), έναντι 130 εκατ. δολ.
Η Navios πλήρωσε μόνο 10 εκατ. δολ. σε μετρητά και έχει λαμβάνειν μια εγγυημένη επιστροφή 12,7% επί της επένδυσης στα πλοία. Μέχρι σήμερα, όμως, μόλις δύο πλοία (το Esperanza N και το Harmony N) έχουν μεταφερθεί στο νέο εταιρικό σχήμα, γεγονός που «πυροδοτεί» τα σενάρια για εμπλοκές στην ολοκλήρωση της συμφωνίας.
Χρηματοπιστωτικοί κύκλοι εκτιμούν πως θα υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις στην εισφορά των πλοίων στη Navios Europe, αλλά από την πλευρά της η ελληνική ναυτιλιακή υποστηρίζει ότι τρία ακόμη τάνκερ θα προστεθούν στον στόλο μέχρι το τέλος Σεπτέμβρη και σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο της Navios, Αγγελική Φράγκου, η πλήρης ιδιοκτησία και διαχείριση των υπολειπόμενων πλοίων θα έχει περάσει στον όμιλο μέχρι την 1η Νοεμβρίου.
Ωστόσο, η Navios ξεκαθαρίζει πως πρόκειται για μια συμφωνία που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. «Η συναλλαγή εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων και κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει ότι θα ολοκληρωθεί, όπως είχε αρχικά οριστεί» λένε χαρακτηριστικά από την εταιρία. Όσο για την θέση της HSH Nordbank; Ο εκπρόσωπος της, Rune Hoffmann τόνισε στην Tradewinds, ότι «έχουμε μια δεσμευτική συμφωνία με τη Navios και δεν νομίζω ότι θα “κολλήσει” εν τέλει».
«ΦOYPTOYNA» ζημιών 15,9 εκατ. για τη Navios Holdings
Έχασε 9.221 δολ. από τα ημερήσια ναύλα σε έναν χρόνο
Η «βουτιά» των ναύλων στα πλοία ξηρού φορτίου… πλήγωσε την Navios Holdings, η οποία «είδε» τα οικονομικά της αποτελέσματα το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου να… γυρίζουν σε καθαρές ζημίες ύψους 15,9 εκατ. δολ. από κέρδη της τάξεως των 5,3 εκατ. δολ. την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι.
Σχεδόν στο 50% υποχώρησαν τα ημερήσια ναύλα, φτάνοντας τα 10.600 δολ., από 19.821 δολ. την περσινή χρονιά, με αποτέλεσμα αυτό να κοστίσει ακριβά στην εισηγμένη ναυτιλιακή στην Ν. Υόρκη της Αγγελικής Φράγκου ως προς τα έσοδά της, τα οποία ανήλθαν στα 62,1 εκατ. δολ. (από 98,8 εκατ. δολ.).
Αλλά και οι business της εταιρίας στον κλάδο των logistics έχουν κλυδωνιστεί από την οικονομική κρίση, με αποτέλεσμα να μειωθούν οι πωλήσεις στα 63,5 εκατ. δολ. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ζημίες και την κάμψη των εσόδων, η εφοπλίστρια, όπως δήλωσε, θα ακολουθήσει μια στρατηγική «λειτουργικής πειθαρχίας», ώστε να μείνουν σε χαμηλά επίπεδα τα λειτουργικά κόστη.
Γ. ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗΣ ΚΑΙ Π. ΛΙΒΑΝΟΣ ΕΧΟΥΝ ΝΑΥΛΩΣΕΙ ΗΔΗ 25 ΠΛΟΙΑ LNG ΚΑΙ ΕΠΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
«Χρυσές δουλειές» με τον ενεργειακό γίγαντα BG
«Χρυσές δουλειές» για δύο Έλληνες εφοπλιστές με την BG Group. Η «ακόρεστη πείνα» του ενεργειακού γίγαντα για τη ναύλωση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ανοίγει την «όρεξη» για νέες ναυπηγήσεις LNG των Γιάννη Αγγελικούση και Πήτερ Λιβανού.
Οι ναυτιλιακές τους εταιρίες, Maran Gas και Gaslog αντίστοιχα, μέχρι τώρα αναδεικνύονται σε «πρωταγωνίστριες» ως προς τις μισθώσεις πλοίων τους στον όμιλο της BG, η μεν πρώτη με 14 πλοία και η δεύτερη με 11 πλοία. Δεδομένου ότι τα ναύλα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα στα συγκεκριμένα «σκαριά», από 90.000 δολ. την ημέρα και άνω (που σημαίνει και αυξημένα έσοδα), αλλά και της αυξανόμενης ζήτησης, αφού η BG έχει διεθνή δραστηριότητα, οι δύο εφοπλιστές δείχνουν «ετοιμοπόλεμοι» για να κλείσουν και άλλα μεγάλα συμβόλαια μαζί της. Η BG πρόσφατα πρόσθεσε τέσσερα πλοία στον στόλο μεταφοράς φυσικού αερίου, δύο από την Maran Gas και δύο από την Gaslog, ενώ ενδέχεται, σύμφωνα με την Tradewinds, να ναυλώσει και άλλα δύο έως τέσσερα μέσα στους επόμενους μήνες. Οι πληροφορίες θέλουν μάλιστα, την εταιρία του Γιάννη Αγγελικούση να υπογράφει σύμβαση για την παραγγελία δύο LNG Carriers των 174.000 cbm με τα ναυπηγεία της Hyundai, τα οποία αναμένεται να παραλάβει το 2016 και τα οποία λέγεται ότι «υποστηρίζονται» από τα ναύλα της BG. Επίσης, η Gaslog του Λιβανού παρήγγειλε πρόσφατα δύο LNG Carriers στις γιάρδες της Samsung, που θα του παραδοθούν το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2016.