Η είσοδος του ομίλου Revoil στην ποντοπόρο ναυτιλία ανακοινώθηκε από τον ιδρυτή του ομίλου, κ. Ευάγγελο Ρούσσο, σε συνεντευξη Τύπου, ενώ σε ό,τι αφορά γενικότερα την αγορά υγρών καυσίμων σημειώθηκε ότι αναμένονται ισχυρές ανακατατάξεις στην αγορά κατά το προσεχές 18μηνο.
Ο γενικός διευθυντής κ. Στ. Νιφόρας ανέφερε ότι η αγορά καυσίμων το 10μηνο του 2010 κινήθηκε με μειωμένους πωλούμενους όγκους κατά 11% σε σχέση με πέρυσι. Βασική αιτία της μείωσης είναι οι αυξημένοι φόροι που σήμερα οδήγησαν ώστε να αποτελούν το 65% της λιανικής τιμής αμόλυβδης αλλά και η αυτοσυγκράτηση των νοικοκυριών. Για το μέλλον είπε ότι δεν μπορεί να γίνει εκτίμηση. Οι νοικοκυρεμένες εταιρείες εμπορίας και πρατήρια είναι αυτά που θα αντέξουν.
Όπως σημειώθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, 1.100 πρατήρια έχουν ήδη κλείσει και 500 με 600 υπολειτουργούν, ενώ λόγω της ύφεσης αναμένεται άλλα 1.000 πρατήρια να κλείσουν μέσα στους επόμενους 18 μήνες.
Ο όμιλος ζητάει αυξημένους ελέγχους από την εταιρεία για το λαθρεμπόριο που εκτιμάται ότι φτάνει στα 200 με 500 εκατ. ευρώ τον χρόνο, με αφαίρεση αδειών σε πρατήρια που επηρεάζουν τον χώρο των καυσίμων.
Στο δεκάμηνο 2010, πάντως, η Revoil ενίσχυσε το μερίδιό της στο 6,8% του συνόλου της αγοράς, κλείνοντας σε πωλούμενους όγκους κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από την αγορά, παρουσιάζοντας υστέρηση μόνο κατά 4%. Τον Οκτώβριο του 2010, το μερίδιό της ανεβαίνει στο 7,9%. Παράλληλα, πρόσθεσε 77 νέα πρατήρια στο δίκτυό της κάνοντας τα σημεία πώλησης της εταιρείας 481.
Στόχοι για το μέλλον είναι η συνεχής επέκταση του δικτύου με την προσθήκη νέων πρατηρίων με βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Σε ό,τι αφορά την είσοδο του ομίλου στην ποντοπόρο ναυτιλία, ο αντιπρόεδρος ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της νέας θυγατρικής Ariston Εταιρείας Επενδύσεων στην Ποντοπόρο Ναυτιλία, κ. Ι. Ρούσσος, ανέφερε ότι η ίδρυση αυτής της θυγατρικής με μετοχικό κεφάλαιο 29,35 εκατ. ευρώ αποτελεί το νέο τομέα δραστηριότητας.
Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από δύο φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου HANDYMAX -το ένα κατασκευής 1994 και 44.950 τόνων, ναυλωμένο μέχρι το Σεπτέμβριο του 2011, με ημερήσιο έσοδο 16.000 δολάρια, και το άλλο 45.741 τόνων το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία εντός του μηνός, με συμφωνία ναύλωσης τα 14.500 δολάρια την ημέρα και διάρκεια μέχρι τον Δεκέμβριο του 2011. Στρατηγική της εταιρείας είναι η επέκταση του στόλου με φορτηγά πλοία παρομοίων χαρακτηριστικών και με μέγιστη ηλικία τα 15 έτη.
Υπολογιζομένων των υφιστάμενων συμφωνιών ναύλωσης, σε ετήσια βάση τα έσοδα της Revoil (σε επίπεδο EBITDA) θα προσεγγίζουν τα 6 εκατ. δολάρια, με καθαρά κέρδη τριών εκατομμυρίων δολαρίων.
Η συνέντευξη ολοκληρώθηκε με την απονομή υποτροφιών στους μεταπτυχιακούς φοιτητές Θ. Φαμέλη και Δ. Μπακάλη.