«Πούλησε τα έξι πλοία του στόλου της Top Ships και «βλέπει» νέες εξαγορές»
Big deal για τον Ευάγγελο Πιστιόλη της Top Ships. Το παιδί- θαύμα της ναυτιλίας, όπως τον αποκαλούν στα διεθνή εφοπλιστικά σαλόνια, ξάφνιασε για ακόμη μια φορά την Wall Street με την απόφασή του να πουλήσει τον στόλο του στο επενδυτικό fund, AMCI Poseidon, στο οποίο συμμετέχει και ο Σταμάτης Μόλαρης.
Μια μάλλον ανέλπιστη συμφωνία, όπως την χαρακτηρίζει και ο ίδιος ο Πιστιόλης σε δηλώσεις του στην Tradewinds, καθώς «ήρθε τυχαία» και σε μια χρονική στιγμή που η ναυτιλιακή του εταιρία δεν έψαχνε για κάτι τέτοιο.
«Μας προσέγγισαν τρίτοι οι οποίοι θέλησαν να διερευνήσουν αν ήταν στις προθέσεις μας η πώληση πλοίων, αλλά διαθέταμε ισχυρή ταμειακή ρευστότητα και δεν υπήρχε ανάγκη πώλησης. Ωστόσο, γνωρίζαμε το συγκεκριμένο fund πολύ καλά εδώ και χρόνια και έτσι ξεκινήσαμε να συνεργαζόμαστε τους τελευταίους μήνες», υποστηρίζει ο εφοπλιστής.
Η Top Ships προχωρά, μέσα σε αυτά τα πλαίσια, στην πώληση των έξι πλοίων που ελέγχει, πέντε product tankers ( χωρητικότητας 50.000 dwt το καθένα περίπου) και ένα bulk carrier (51.000 dwt) στην AMCI Poseidon, έναντι 173 εκατ. δολαρίων.
Από το ποσό αυτό, τα 135 εκατ. δολ. θα διατεθούν για την κάλυψη διαφόρων υποχρεώσεων, ενώ τα καθαρά έσοδα θα αξιοποιηθούν, όπως υποστηρίζουν στελέχη της Top Ships για την απόκτηση νέων πλοίων. Ο Ευάγγελος Πιστιόλης πάντως, δεν βιάζεται για να προχωρήσει σε νέες εξαγορές, καθώς θέλει να «ζυγίσει» καλά τις επόμενες κινήσεις του, αλλά και τις συνθήκες στις ναυλαγορές, οι οποίες έχουν υποστεί σημαντικούς κραδασμούς από την οικονομική κρίση.
Όταν το πράξει, όμως, φαίνεται ότι προτεραιότητά του για επενδύσεις είναι ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων.
«Θα μπορούσε να είναι πλοία μεταφοράς προϊόντων, αλλά υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες και στον κλάδο του αργού πετρελαίου, καθώς η αγορά βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση και θα μπορούσαν να προκύψουν σημαντικές ευκαιρίες» δηλώνει ο κ. Πιστιόλης.
Σημειώνεται τέλος, πως η πώληση των 6 πλοίων, τα οποία έχουν χρονοναυλώσεις σε τρίτα μέρη, αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Οκτωβρίου, αφού πρώτα εγκριθεί από τους μετόχους της Top Ships.