Προσφορά μετοχών για να αντλήσει 156 εκ. δολ. – Σκοπός του Χανδρή η χρηματοδότηση 6 πλοίων
Σε προσφορά μετοχών της Astra Tankers Ltd μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης, συνολικής αξίας 156 εκατ. δολ., προχωρά ο Μιχάλης Χανδρής. Η “Deal” αποκαλύπτει σήμερα την αναλυτική παρουσίαση του εφοπλιστή προς τους επενδυτές σχετικά με την διαδικασία, τους στόχους αλλά και την στρατηγική της ναυτιλιακής εταιρίας, η οποία φιλοδοξεί να καταστεί παγκόσμια ηγέτιδα δύναμη στην αγορά των πλοίων μεγάλων αποστάσεων (long – haul).
Το ποσό που θα αντληθεί από την προσφορά των κοινών μετοχών, με τιμή έκδοσης τα 10 δολ. ανά μετοχή, στους νέους επενδυτές, θα χρησιμοποιηθεί για τη μερική χρηματοδότηση ναυπηγικών συμβολαίων για 2 οικολογικά πλοία LR2 (long – range) και για την προαιρετική κατασκευή άλλων τεσσάρων του ίδιου τύπου, όπως και για άλλους εταιρικούς σκοπούς.
Ήδη η Maritank Holdings, εταιρία ναυτιλιακών συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή, η οποία διαθέτει έναν στόλο 20 τάνκερ και bulk carriers με συνολικά assets της τάξεως των 1,4 δισ. δολ. το 2012, έχει συνεισφέρει 44 εκατ. δολ. στην Astra Tankers Ltd για 3 LR2 που βρίσκονται ήδη στο… νερό, για τις πρώτες πληρωμές για 2 νεότευκτα αξίας 10,25 εκατ. δολ., για λειτουργικό κεφάλαιο 0,7 εκατ. δολ. και άλλα οικονομικά οφέλη, εγγυήσεις και αποζημιώσεις ύψους 3,6 εκατ. δολ. Το ποσοστό της στην Astra Tankers ανέρχεται στο 22% του μετοχικού κεφαλαίου με το υπόλοιπο 78% να διατίθεται στους νέους επενδυτές.
Η Astra Tankers, η οποία θα λειτουργεί ως ξεχωριστή εταιρική οντότητα στο κομμάτι των LR2 τάνκερ, θα «κυνηγήσει» την ένταξή της στο ταμπλό του Όσλο μέσα σε διάστημα 12 μηνών.
Οι στόχοι
Ένας από τους βασικούς στόχους της Astra Tankers είναι να κεφαλαιοποιήσει την ισχυρή θέση και την εμπειρία των 100 και πλέον χρόνων δραστηριότητας στη ναυτιλία του ομίλου Χανδρή (ιδρύθηκε το 1911 από τον κ. Γιάννη Χανδρή), ο οποίος σήμερα έχει φτάσει να ελέγχει έναν στόλο 24 πλοίων συνολικής χωρητικότητας μεγαλύτερη των 3,7 εκατ. dwt.
Η απόκτηση νεότευκτων οικολογικών πλοίων LR2 από την Astra Tankers έρχεται σε μια περίοδο που η ζήτηση για τέτοιου είδους σκαριά έχει αυξηθεί κατά 6,8% το τελευταίο διάστημα, ενώ και η σχεδιαζόμενη επέκταση της διώρυγας του Παναμά το 2015, δημιουργεί νέες προοπτικές στη μελλοντική ροή του Παγκοσμίου εμπορίου. Αυτές ακριβώς τις συνθήκες θέλει να αξιοποιήσει και ο πρόεδρος του ομίλου, Μιχάλης Χανδρής.
Επενδύοντας σε «πράσινα» ποντοπόρα μεγάλων αποστάσεων, τα οποία προσφέρουν τεράστια τεχνολογικά πλεονεκτήματα και σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων. Στο επενδυτικό «μικροσκόπιό» του βέβαια, βρίσκονται και οι ευκαιρίες σε μεταχειρισμένα με ελκυστικό προφίλ.
Ως προς την οικονομική στρατηγική, η ναυτιλιακή εταιρία στοχεύει μακροπρόθεσμα, το 50% του στόλου να λειτουργεί στην spot αγορά και το υπόλοιπο 50% με χρονοναυλοσύμφωνα σε πελάτες υψηλών προδιαγραφών.
Άλλωστε, μέχρι σήμερα το χαρτοφυλάκιο του ομίλου Χανδρή περιλαμβάνει ένα ισχυρό πελατολόγιο ναυλωτών, μεταξύ των οποίων ορισμένοι από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς κολοσσούς -και όχι μόνο- σε διεθνές επίπεδο. Ηχηρά ονόματα όπως η BP, η Shell, η Petrobras, η Total, η Vitol, η K-Lines και πολλοί ακόμη βρίσκονται ανάμεσα σε αυτούς. Ο μέσος όρος ναύλωσης ενός πλοίου δε, κυμαίνεται κοντά στα 23.104 δολ. σε ημερήσια βάση. Επίσης, στόχος είναι η χρηματοδότηση κατά 50% που θα επιτρέψει την υψηλή μόχλευση (πάνω από 70%) για πλοία με χρονοναυλοσύμφωνα και η διανομή μερίσματος 50% των καθαρών εσόδων, όταν τα νεότευκτα παραδοθούν.
Τα 2 νεότευκτα οικολογικά αξίας 51,25 εκατ. δολ., τα οποία κατασκευάζονται στις γιάρδες της Νότιας Κορέας, είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν στην ελληνική εταιρία τον Μάρτιο και τον Ιούνιο του 2015 αντίστοιχα, ενώ τα 4 επιπλέον -εφόσον ενεργοποιηθεί το option- αναμένεται να παραδοθούν από τα ρουμανικά ναυπηγεία από τον Μάρτιο ως τον Δεκέμβριο του 2016.
Το στοίχημα να πειστεί η αγορά και τα ρίσκα
Στην παρουσίαση προς τους επενδυτές, ο όμιλος Χανδρή ενημέρωσε και για τα ενδεχόμενα ρίσκα της στήριξης της Astra Tankers Ltd, καθώς, όπως είναι φυσικό, η πορεία και η έκβαση μιας επένδυσης εξαρτάται και από άλλους παράγοντες πέραν της ορθής εμπορικής-τεχνικής διαχείρισης από την διοίκηση. Στοίχημα μεγάλο, λοιπόν, είναι να πειστούν οι επενδυτές.
Μεταξύ αυτών, ο Μιχάλης Χανδρής και οι συνεργάτες του συμπεριέλαβαν τυχόν καθυστερήσεις στις παραλαβές των νεότευκτων πλοίων ή ακόμη και τις ματαιώσεις ναυπηγικών συμβολαίων, σε περίπτωση που δεν τηρηθούν οι αρχικοί όροι και οι προδιαγραφές τους.
Ρίσκο μπορεί να προκύψει επίσης και από πιθανές εμπλοκές στην χρηματοδότηση της εταιρίας, την χρονική στιγμή που θα παραστεί ανάγκη ή αν ενσκήψει αδυναμία να εξυπηρετηθούν οι οικονομικές υποχρεώσεις της, γεγονός που θα οδηγούσε ενδεχομένως και στην διακράτηση πλοίων του στόλου του ομίλου. Δεν υπάρχει ακόμη καμία εγγύηση ότι τα νεότευκτα σκαριά θα εξοικονομήσουν όσα καύσιμα αναμένεται, ενώ η Astra Tankers σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται και από τον χρηματοδότη της, την Maritank Holdings.
Στοιχείο αβεβαιότητας αποτελεί και το ότι η εταιρία δεν διαθέτει την εμπειρία και την προϊστορία μιας ξεχωριστής εταιρικής οντότητας (έτσι θα λειτουργεί) με αποτέλεσμα πολλοί επενδυτές να δυσκολευτούν στο να εκτιμήσουν το προφίλ και την εικόνα της εταιρίας σχετικά με την μελλοντική πορεία της ως προς τα έσοδα ή άλλα λειτουργικά αποτελέσματα.