Σημαντικά προβλήματα στη ροή των αραβικών πετρελαίων προς τις ΗΠΑ, αρχίζουν να δημιουργούνται από τις συνεχείς πειρατικές επιθέσεις κατά τάνκερ στον Ινδικό Ωκεανό, χιλιάδες μίλια μακριά από τις ακτές της Σομαλίας.
Oι Financial Times σε δημοσίευμά τους αναφέρουν ότι η πειρατεία στο ελληνικό τάνκερ Ιrene SL πλήττει μία περιοχή ζωτικής σημασίας για τη διακίνηση των κοιτασμάτων πετρελαίου του Περσικού Κόλπου και αποδεικνύει ότι πλέον η κατάσταση έχει βγει εκτός ελέγχου.
Πριν από λίγες μέρες άλλο ένα ελληνικό vlcc του ομίλου Λιβανού δέχθηκε επίθεση από Σομαλούς πειρατές, αλλά το πλήρωμά του με τους κατάλληλους ελιγμούς κατάφερε να διαφύγει. Από την αρχή του 2011 έχουν καταγραφεί 44 επιθέσεις σε πλοία ανοικτά της Σομαλίας ενώ έχουν καταγραφεί ήδη 8 πειρατείες.
Σύμφωνα με τον διευθυντή του οργανισμού International Maritime Bureau, Pottengal Mukundan, η ακτίνα δράσης των Σομαλών πειρατών έχει διευρυνθεί σημαντικά και μάλιστα πολλές φορές χρησιμοποιούνται ως βάσεις για νέες επιθέσεις πλοία που έχουν ήδη καταληφθεί.
Σε δημοσίευμά της η Lloyds List, αναφέρει ότι είναι πιθανό οι ναυτιλιακές εταιρείες να αναγκαστούν να αποφεύγουν την περιοχή γεγονός το οποίο θα έχει βαρύτατες επιπτώσεις στην αγορά.
Οπως τονίζουν στελέχη ιδιωτικών εταιρειών που αναλαμβάνουν να διαχειριστούν υποθέσεις πειρατείας, τα μεγάλα και φορτωμένα τάνκερ είναι εξαιρετικά εύκολοι στόχοι για τους πειρατές και αυτό πρέπει να προβληματίσει τα κράτη του Αραβικού Κόλπου.
Μία άλλη παράμετρος της πειρατείας του Irene SL, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν ειδικοί στη Lloyds List, είναι η σημαντική άνοδος που θα παρατηρηθεί στις οικονομικές απαιτήσεις των Σομαλών πειρατών.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες το μεγαλύτερο ποσό σε λύτρα που έχει καταβληθεί έως τώρα αφορούσε ένα vlcc της Samho και λέγεται ότι ανήλθε στα 9,5 εκατομμύρια δολάρια.