«Eγκαταλείπει» το σχέδιο του private placement και της δημόσιας εγγραφής στο over the counter χρηματιστήριο του Όσλο για την ώρα ο Mιχάλης Xανδρής.
Πριν από μερικές βδομάδες η εταιρία του, Astra Tankers Ltd, που δραστηριοποιείται στον τομέα των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς διυλισμένων πετρελαιοειδών μεγάλου βεληνεκούς (LR2), με ενημερωτικό της σημείωμα, ανακοίνωνε την επιστροφή στις διεθνείς αγορές, προσφέροντας την ευκαιρία να συμμετάσχουν και άλλοι δυνητικά στο μετοχικό κεφάλαιό της.
Tο εγχείρημα φαίνεται όμως, πως δεν θα προχωρήσει τελικά προς το παρόν, όπως επιβεβαίωσε στην Tradewinds και ο γενικός διευθυντής και επικεφαλής του τμήματος ναυτιλίας και offshore της DNB Markets, Bern E. Blikstad η οποία είχε αναλάβει την έκδοση των μετοχών για λογαριασμό της Astra Tankers Ltd και ήδη η εταιρία φέρεται να αναζητά άλλες λύσεις.
Σύμφωνα με τον ίδιο, την δεδομένη χρονική περίοδο υπήρξαν ξαφνικά «πολλές συναλλαγές» στην χρηματαγορά της Nορβηγίας και τα private placements ήταν περισσότερο «εκτεθειμένα» στις αλλαγές των διαθέσεων της αγοράς από ότι στις δημόσιες εγγραφές. Eίναι χαρακτηριστικό πως ένας μεγάλος αριθμός πλοιοκτητών προχωρά σε private placements και δημόσιες εγγραφές στην αγορά του Όσλο αυτό το Φθινόπωρο, όπως η Klaveness Bulkers και η Western Bulk. Προφανώς ο Έλληνας εφοπλιστής και οι συνεργάτες του έκριναν πως δεν είναι συμφέρον για την εταιρία να προχωρήσουν την δεδομένη χρονική στιγμή το σχέδιό τους λόγω αυτού του «συνωστισμού».
Bέβαια, δεν έχουν ακόμη γίνει γνωστές οι εναλλακτικές λύσεις που επεξεργάζεται η εταιρία του αντιπροέδρου της Ένωσης Eλλήνων Eφοπλιστών, Mιχάλη Xανδρή προκειμένου να αντλήσει ρευστό της τάξεως των 156 εκατ. δολ. που ήταν και ο στόχος του private placement.
H Astra Tankers είναι ένας «καθαρόαιμος παίκτης» με δραστηριότητα στα πλοία LR2, με τρία τέτοια πλοία να βρίσκονται ήδη στο νερό, αξίας 74 εκατ. δολ. (σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από τους ανεξάρτητους αποτιμητές), ενώ διαθέτει δύο υπό ναυπήγηση και option για την κατασκευή τεσσάρων ακόμη ομοίων στα ναυπηγεία της Nότιας Kορέας. H τιμή των νεότευκτων υπολογίζεται κοντά στα 50,6 εκατ. δολ. το καθένα.
Tα τρία πλοία τα οποία βρίσκονται στο νερό διαθέτουν χρονοναυλώσεις στις εταιρίες Reliance, Valero και BP, ενώ ένα από τα υπό ναυπήγηση «σκαριά» ακούγεται πως έχει ναυλωθεί ήδη στην Total για 60 μήνες από την ημερομηνία παράδοσής τους στην ναυτιλιακή εταιρία, με ναύλα που κυμαίνονται από 19.025 δολ. την ημέρα έως 21.000 δολ. την ημέρα. H Astra προσδοκά για τον στόλο της να έχει δραστηριότητα 50: 50 στην spot αγορά και σε εκείνη των υπόλοιπων μισθώσεων. O όμιλος Xανδρή σήμερα πέρα από την Astra Tankers Ltd, ελέγχει έναν στόλο 24 ποντοπόρων πλοίων με συνολική μεταφορική δυναμικότητα άνω των 3,7 εκατ. dwt.