Οι τροποποιήσεις δρομολογίων και η έγκριση για την προκήρυξη της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές θα συζητηθούν αύριο στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αναμένεται να εξετάσει το θέμα της κατάργησης των αχθοφορικών δικαιωμάτων κάτι που έχει ζητήσει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ωστόσο παραμένουν ο επίναυλος και το τέλος υπέρ ΝΑΤ/ΚΑΕΟ.
Ο επίναυλος είναι το ποσοστό του 3% επί του καθαρού ναύλου για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές, ο οποίος αποδίδεται υπέρ ενός ταμείου για την ενίσχυση των άγονων γραμμών για την ακτοπλοΐα. Επίσης, το τέλος υπέρ ΝΑΤ/ΚΑΕΟ είναι το κεφάλαιο ασφάλισης επιβατών και οχημάτων που είναι 6,5% και αποδίδεται στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, παρά το γεγονός ότι από μόνες τους οι εταιρείες έχουν ασφάλιση για τους επιβάτες και οχήματα σε περίπτωση ναυαγίου.
Σύμφωνα με το ΣΕΕΝ η κατάργηση του συνόλου των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ συγκεκριμένων ιδιωτικών ομάδων επιβαρύνουν τα εισιτήρια μέχρι 40% συνολικά.
Ωστόσο τα Σωματεία Λεμβούχων αναφέρουν ότι τα αχθοφορικά δικαιώματα είναι κατοχυρωμένα από το νόμο (ΦΕΚ 115 Β/07/02/00) και οι πράκτορες είναι υποχρεωμένοι να τα επικολλούν πάνω στα εισιτήρια των επιβατών που εκδίδουν από το νησί και προς όλους τους προορισμούς.
Στο μεταξύ με πρόσφατη γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου του κράτους ο έλεγχος για την απόδοση του επίναυλου περνάει στις ΔΟΥ. Η απόδοση του επίναυλου γινόταν έως τώρα σε ειδικό λογαριασμό του πρώην υπουργείου Ναυτιλίας και με βάση στοιχείων των ίδιων των ακτοπλοϊκών εταιρειών.