Την έντονη ανησυχία του σχετικά με τη διατήρηση του αριθμού των αφίξεων και αναχωρήσεων καθώς και την ποιοτική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά εκφράζει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) και καταθέτει επτά προτάσεις στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, στο υπουργείο Τουρισμού, τον ΟΛΠ, τον Δήμο και την Περιφέρεια.
Το ΕΒΕΠ θέτει ως παράγοντα ζωτικής σημασίας για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας και τη δημιουργία «homeport» στον Πειραιά, την ανάπτυξη άμεσων συνεργιών εντός του τριγώνου «λιμάνι-πόλη-φορείς» με άμεση συνεργασία όλων των εμπλεκομένων μερών.
Συνοψίζοντας τις ενέργειες που θα μπορούσαν να αποφέρουν σημαντικά οφέλη, χωρίς ιδιαίτερο κόστος, αναφέρονται οι παρακάτω επτά:
1. Οργάνωση λιμενικού «cluster» που θα συγκεντρώσει όλες τις υπηρεσίες που μπορεί να χρειαστεί το κρουαζιερόπλοιο με παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε χαμηλή προσφερόμενη τιμή και με κοινό marketing.
2. Δημιουργία και προώθηση ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που στοχεύει στην τουριστική παρουσίαση του Πειραιά (καταστήματα, μουσεία, ιστορία κ.ά.).
3. Φυσική παρουσία στον χώρο άφιξης κατά την αποβίβαση των επιβατών, ανθρώπων που θα προτείνουν, θα ενημερώνουν και θα προωθούν τους επιβάτες στην πόλη.
4. Κατασκευή διαδραστικών τουριστικών πινακίδων «beacons» στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά, που θα συνδέονται με την εφαρμογή GPS.
5. Δημιουργία διαγράμμισης τουριστικής κυκλικής διαδρομής για πεζούς και ποδηλάτες από το λιμάνι προς το κέντρο της πόλης και αντίστροφα.
6. Οργάνωση «happenings» στον χώρο του λιμανιού με μπάντες, παραδοσιακούς χορούς, με διαφήμιση παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και γαστρονομίας.
7. Παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με γνωστές διεθνώς, αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες στα αγγλικά, για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.
Στην επιστολή του, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «η φετινή αύξηση του αριθμού προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων και επιβατών στα ελληνικά λιμάνια, δεν πρέπει να μας ξεγελάσει, αφού οφείλεται στην αλλαγή δρομολογίων, λόγω των αναταραχών στη Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Το πολεμικό κλίμα στην Ανατολική Μεσόγειο είναι δεδομένο ότι θα έχει επιπτώσεις και για την Ελλάδα το 2014 με μείωση των διερχόμενων επιβατών κατά περίπου 25%.
Οι παγκόσμιοι παίκτες της κρουαζιέρας αποφάσισαν ήδη να μειώσουν τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων στη Μεσόγειο κατά 20% και να στραφούν στις αναδυόμενες αγορές της Βόρειας Ευρώπης και της Άπω Ανατολής, στέλνοντας κατά τη διάρκεια του χειμώνα, 24 κρουαζιερόπλοια στην Ασία, με στόχο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των Αυστραλών, Ρώσων και Κινέζων τουριστών.
Η παγκόσμια κρουαζιέρα των 21 εκατ. επιβατών έχει την πολυτέλεια να αλλάζει ρότα όποτε χρειάζεται και να ταξιδεύει ταχύτατα σε μαζικού κέρδους τουριστικές αγορές. Για να διατηρήσουμε λοιπόν τα κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια και νησιά, αλλά και για να διεκδικήσουμε μέρος της κρουαζιέρας της Βενετίας, επιβάλλεται να γίνουμε οικονομικά πιο ανταγωνιστικοί και ποιοτικά καλύτεροι.
Τέλος, τονίζω ότι είναι επιεικώς απαράδεκτη η συνεχιζόμενη παράληψη εκπροσώπησης του επιχειρηματικού κόσμου του Πειραιά, του πρώτου τη χώρα προορισμού κρουαζιέρας, στο ΔΣ του ΟΛΠ».