Τέλη επί… τελών καλούνται να πληρώσουν οι ξένοι, σύμφωνα με το ν/σ για τα πλοία αναψυχής, και εγκαταλείπου άρον άρον τις μαρίνες μας
Οι μαρίνες στη Δυτική Ελλάδα αρχίζουν να αδειάζουν από ξένα πλοία, λόγω επιβολής του Τέλους Παραμονής και Πλόων (ΤΠΠ), προειδοποιεί η Ενωση Μαρίνων Ελλάδος, η οποία εκφράζει σοβαρές ενστάσεις σε άρθρα του σχεδίου νόμου για τα σκάφη αναψυχής.
Στο ίδιο νομοσχέδιο κάνει παρέμβαση και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ο οποίος όπως αποκάλυψε χθες η «Ν» ζητά την απόσυρση του άρθρου για το πλοίο ασφαλείας που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου.
Ειδικότερα σε τοποθέτησή της στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στο σχέδιο νόμου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», η Ένωση Μαρίνων Ελλάδος, επισημαίνει ότι κατόπιν επιβολής του ΤΠΠ, οι μαρίνες της χώρας και ειδικά εκείνες στο Ιόνιο και στα Δωδεκάνησα, λαμβάνουν μηνύματα/ερωτήματα από ξένους επισκέπτες τι είναι το ΤΠΠ, πόσο είναι, πού και πώς καταβάλλεται κ.λπ. απειλώντας ότι θα αποχωρήσουν με το σκάφος τους από την Ελλάδα.
Παράλληλα, συνεχίζει η Ένωση, η περαιτέρω επιβολή διπλότυπου αξίας 50 ευρώ με τη γραφειοκρατία που προκαλεί θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα στους ξένους κυρίως επισκέπτες, οι οποίοι θα πρέπει να πηγαίνουν στην αντίστοιχη ΔΟΥ κατά την είσοδό τους, όπου αυτή βρίσκεται -η οποία βέβαια την Κυριακή ή τις αργίες δεν λειτουργεί- για να πληρώσουν επιπλέον 50 ευρώ. Μετά πρέπει, με το διπλότυπο είσπραξης που θα πάρουν από τη ΔΟΥ, να προσέλθουν στο τοπικό Λιμεναρχείο όπου θα το υποβάλουν, ώστε να μην υποστούν κυρώσεις ή απαγόρευση απόπλου σε περίπτωση ελέγχου.
Ταυτόχρονα, ο ΣΕΕΝ με επίσημη τοποθέτησή του ζητά την απόσυρση της διάταξης που προβλέπει τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας σε έκτακτες συνθήκες, καθώς όπως υποστηρίζει, μεθοδεύεται η επί της ουσίας επίταξη των υπηρεσιών των ιδιωτικών επιχειρήσεων της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, συνεχίζει ο Σύνδεσμος, θέτει το σύνολο των εταιρειών επιβατηγών πλοίων στη διάθεσή του, προκειμένου να εξυπηρετούν τις κάθε φορά αποφάσεις του, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, χωρίς ουσιαστική αιτιολογία και χωρίς να παρέχει τη δυνατότητα προσφυγής των εταιρειών στη Δικαιοσύνη!
Στη συνέχεια ο ΣΕΕΝ θέτει ορισμένα ερωτήματα:
– Ποιος και με ποια κριτήρια καθορίζει την «ελάχιστη επικοινωνία»;
– Γιατί η απόφαση ΥΝΑ δεν δημοσιεύεται στο ΦΕΚ;
– Γιατί η απόφαση αυτή «δεν θεμελιώνει ουδεμία αξίωση αστικής φύσεως κατά του Δημοσίου»;
– Οι υποχρεώσεις αυτές θα επιβάλλονται στις ακτοπλοϊκές γραμμές αλλά και στις συνδέσεις με τρίτες χώρες και σε πλοία με άλλες ευρωπαϊκές σημαίες ή τούτο θα συμβαίνει μόνο στα πλοία με ελληνική σημαία;
Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε την άμεση άρση του αρ. 26 από το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, καταλήγει ο ΣΕΕΝ.