Την ανάγκη να αντιμετωπισθούν τα λιμάνια ως στρατηγικά σημεία της ανάπτυξης επισημαίνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε συνέντευξή του στην παγκόσμια ναυτιλιακή εφημερίδα Lloyd’s List.
«Η Ελλάδα είναι έτοιμη να συνεργαστεί με υποψηφίους επενδυτές στη λιμενική βιομηχανία, καθώς τα λιμάνια θα πρέπει να αντιμετωπισθούν ως στρατηγικά σημεία για την ανάπτυξη» τονίζει ο υπουργός και προσθέτει: «Κάθε λιμάνι είναι μία διαφορετική ιστορία και κάθε λιμάνι μπορεί να αναπτυχθεί με διαφορετικό τρόπο. Ορισμένες φορές μπορεί να γίνει με παραχώρηση της πλειοψηφίας των μετοχών, σε άλλες περιπτώσεις με ιδιωτικοποίηση ή πώληση ενός κομματιού του λιμανιού, ή με παραχώρηση συγκεκριμένων χρήσεων ή στρατηγικής συνεργασίας για τη χρήση μίας υπηρεσίας».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρει επίσης ότι η πρόσφατη συμφωνία της κινεζικής εταιρείας Cosco προβλέπει επενδύσεις περίπου 230 εκατ. ευρώ και αυξάνει τη δυνατότητα για εμπορευματοκιβώτια κατά 2/3.
Σύμφωνα με τον κ. Βαρβιτσιώτη, η κυβέρνηση έχει τη διαβεβαίωση της Cosco ότι θα ενδιαφερθεί να συμμετάσχει σε έναν διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, όταν αυτός ανακοινωθεί, πιθανόν στις αρχές του 2014.
Για τη φορολογία των Ελλήνων εφοπλιστών τονίζει ότι το υπουργείο έχει συνάψει συμφωνία μαζί τους, προκειμένου να πληρώνουν οικειοθελώς φόρο χωρητικότητας και για ελληνόκτητα πλοία τους, υπό ξένη σημαία. «Πάνω από το 80% των ελληνόκτητων -συμφερόντων- πλοίων, θα καταβάλουν τον διπλάσιο φόρο χωρητικότητας, για τα επόμενα τρία χρόνια» δηλώνει ο υπουργός, ενώ παράλληλα δεσμεύεται ότι δεν πρόκειται να υπάρξει περαιτέρω φορολόγηση για τους εφοπλιστές, καθώς το υπουργείο Ναυτιλίας θέλει να συνεχίσουν να έχουν την έδρα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων τους στην Ελλάδα.