Αποδεδειγμένα και σε νούμερα οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν ψηλά την ελληνική ναυτική παράδοση κατακτώντας την κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας και το 2013.
Με το 15,17% του παγκόσμιου στόλου να βρίσκεται σε ελληνικά χέρια, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία βρίσκεται στην πρώτη θέση του κόσμου αναφορικά με τη χωρητικότητα που ελέγχει και ακολουθούν από πίσω η Ιαπωνία με 13,8% , η Κίνα με 13,8, η Γερμανία με 7,7% και την πεντάδα συμπληρώνει η Κορέα με 4,6%. Η Σιγκαπούρη ελέγχει το 3,98% και η Ταϊβάν το 2,74%.
Η Κίνα είναι πρώτη δύναμη όσο αφορά τον αριθμό πλοίων που έχει στον στόλο της και ανέρχεται στα 5.313. Από αυτά τα 2.665 χωρητικότητας 66,9 εκατ. τόνων είναι υπό κινεζική σημαία και τα 2.648, χωρητικότητας 123,1 εκατ. υπό ξένη.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 3.991 πλοία εκ των οποίων 738 χωρητικότητας 17, 2 εκατ. τόνων είναι στο ιαπωνικό νηολόγιο και 3.253 χωρητικότητας 206,5 εκατ. υπό ξένη σημαία.
Στην τρίτη θέση είναι η Γερμανία με 3.833 πλοία εκ των οποίων 396 χωρητικότητας 16,6 εκατ. τόνων στο γερμανικό νηολόγιο και 3.437, χωρητικότητας 109,1 εκ. τόνων υπό ξένη σημαία.
Η Ελλάδα, όσον αφορά στον αριθμό των πλοίων που έχει στον στόλο της, βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 3.695 πλοία εκ των οποίων τα 825 χωρητικότητας 69,6 εκατ. τόνων είναι υπό ελληνική σημαία και 2.870 χωρητικότητας 224,8 εκ. τόνων υπό ξένη.
Ψηλά στη λίστα είναι και η Σιγκαπούρη με 1.888 πλοία συνολικής χωρητικότητας 64 εκατομμυρίων τόνων και η Ταϊβάν με 814 πλοία χωρητικότητας 44 εκατομμυρίων τόνων.
Χωρίς ελληνική σημαία τα πλοία
Την ίδια στιγμή η υψηλή φορολογία προκαλεί τρικυμίες με τους εφοπλιστές να οδηγούνται στην υποστολή της ελληνικής σημαίας από τα καράβια τους.
Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία τα οποία είχε παρουσιάσει η ΕΛΣΤΑΤ πριν από λίγες ημέρες.
Σύμφωνα με αυτήν η ∆ύναµη του Ελληνικού Εµπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, το µήνα Οκτώβριο παρουσίασε µείωση κατά 2,6% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2012. Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ Οκτωβρίου 2012 και Οκτωβρίου 2013 ο Ελληνικός Εμπορικός Στόλος είχε μειωθεί 3,4%.
Συνολικά τον Οκτώβριο φέτος 1.907 πλοία είχαν την ελληνική σημαία όταν τον Οκτώβριο του 2011 ήταν 2.026.
Την ίδια ώρα η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εµπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, το µήνα Οκτώβριο παρουσίασε αύξηση 0,8% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2012.