Ευκαιρία τριών εβδομάδων δίνουν στους επενδυτές οι οίκοι αναλύσεων, προκειμένου να τοποθετηθούν στις μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Ναυτεμπορικής, η πτώση των ναύλων, κατά το αμέσως επόμενο διάστημα, λόγω εποχής, η οποία ακολουθείται και από μια καθοδική κίνηση στις τιμές των μετοχών προσφέρουν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία σε επενδυτές που θέλουν να τοποθετηθούν στο ναυτιλιακό κλάδο να το κάνουν, σημειώνει η Global Hunter Securities.
Όλοι οι αναλυτές της ναυτιλίας εμφανίζονται ιδιαίτερα αισιόδοξοι για το μέλλον τόσο του κλάδου ξηρού φορτίου όσο και αυτού των δεξαμενοπλοίων ο οποίος ταλαιπωρήθηκε ιδιαίτερα το 2013, με εξαίρεση τους δύο τελευταίους μήνες του έτους, οπότε γνώρισε μία εποχική ανάκαμψη.
Όπως αναφέρει ο Omar Nokta της Global Hunter Securities, μπορεί προς το παρόν η ναυλαγορά ξηρού φορτίου να εμφανίζεται ασταθής, ωστόσο από τα μέσα Φεβρουαρίου η εικόνα θα αλλάξει προς το καλύτερο.
Η αστάθεια αυτή εκφράζεται και στις περισσότερες μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίες τις τελευταίες ημέρες πιέσθηκαν λόγω και της πτώσης της ναυλαγοράς.
Καιρός και εξαγωγές
Ωστόσο, κάτι αναμένεται να αλλάξει το επόμενο διάστημα, καθώς η περίοδος των καταιγίδων στην Αυστραλία και τη Βραζιλία πέρασε, ενώ αρχίζουν και οι εξαγωγές σιτηρών από τη Νότιο Αμερική, στοιχεία που ενδυναμώνουν τη ζήτηση για τα πλοία τύπου capes.
Επίσης, στα μέσα Φεβρουαρίου τελειώνουν και οι εορταστικές εκδηλώσεις στην Κίνα για το νέο έτος, γεγονός που σημαίνει αυξητικές τάσεις στην εισαγωγή σιδηρομεταλλεύματος και επομένως ανοδική κίνηση στους ναύλους σε όλους τους τύπους των πλοίων.
Σημειώνεται ότι, χθες, οι ναύλοι στα πλοία τύπου capes βρέθηκαν λίγο πάνω από τα 10.000 δολ./ημέρα και συγκεκριμένα στα 10.006 δολάρια, καθώς έχασαν πάνω από 4.500 δολάρια σε μία μόλις εβδομάδα.
Ανάλογες τάσεις παρατηρήθηκαν και στους άλλους τύπους πλοίων μικρότερου μεγέθους. Να σημειωθεί πάντως ότι πέρυσι τέτοια περίοδο ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα πλοία capes ήταν 7.992 δολ. ανά ημέρα, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny.
Ωστόσο σύμφωνα με τον James Leake της Arrow Shipbroking, το 2014 θα είναι μία πολύ καλή χρονιά για τα capes καθώς δεν αναμένεται σημαντική αύξηση του στόλου, ο οποίος θα μεγαλώσει μόλις 5% στα επόμενα δύο χρόνια.
Την ίδια στιγμή, από την πλευρά της ζήτησης, ο ίδιος εκτιμά ότι θα υπάρξει μία αύξηση των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος. Επισημαίνεται ότι μία ανοδική κίνηση στους ναύλους των μεγάλων πλοίων, όπως είναι τα capes, διαχέεται και στα πλοία μικρότερου μεγέθους.
Δεξαμενόπλοια: Δυναμική
Θετικά είναι όμως τα νέα και για όσους θέλουν να επενδύσουν σε εταιρείες δεξαμενοπλοίων, σύμφωνα με τη Σταυρούλα Μπετσάκου της Icap Shipping.
Μιλώντας στο διεθνές συνέδριο Marine Money στο Λονδίνο, η κα. Μπετσάκου σημείωσε ότι φέτος παρουσιάζονται ευκαιρίες στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, καθώς είναι σχετικά χαμηλός ο ρυθμός ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου.
Το γεγονός αυτό, πρόσθεσε, θα επιτρέψει στους πλοιοκτήτες να ωθήσουν τους ναύλους ψηλότερα από ό,τι δείχνουν τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου, όπως έγινε και στο τέλος του 2013.
Η κ. Μπετσάκου πρόσθεσε ότι πολλά θα εξαρτηθούν από την άρση της απαγόρευσης εξαγωγών αργού από τις ΗΠΑ κάτι που δεν αναμένεται, ωστόσο, να γίνει μέχρι το τέλος αυτής της χρονιάς. Πάντως, στην τρέχουσα περίοδο ο κλάδος των δεξαμενοπλοίων διατηρεί μία δυναμική που οφείλεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση λόγω του χειμώνα στο βόρειο ημισφαίριο.
Επίσης, ενισχυτικό των θετικών τάσεων για το μέλλον εκτιμάται ότι είναι και το στοιχείο ότι για πρώτη φορά μετά το 1999 η ζήτηση εισαγωγών στις ΗΠΑ αυξήθηκε το 2013 περισσότερο από ό,τι αυξήθηκαν οι εισαγωγές από την Κίνα.