Το «πράσινο φως» από το υπουργείο Ναυτιλίας για την πιλοτική λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, δημιουργεί μια νέα αγορά με αντικείμενο την εύκολη και γρήγορη μετακίνηση των πολιτών από τον ανατολικό τομέα προς το κέντρο, φέρνοντας τον επιχειρηματία Εμμ. Κάιλα από τη Σαλαμίνα στη… ρότα του Λευκού Πύργου.
Ο συγκεκριμένος δραστηριοποιείται μέχρι τώρα στη γραμμή Πέραμα-Παλούκια, συμμετέχοντας στις δύο κοινοπραξίες ακτοπλόων που εκμεταλλεύονται την θαλάσσια διασύνδεση της Σαλαμίνας με την Αττική με φέρυ μποτ και μικρά πλοιάρια. Η «άνοδός» του στη Β. Ελλάδα δεν θα επηρεάσει, ωστόσο, τη βασική του δραστηριότητα, αφού κρίθηκε ότι δεν υπάρχει σχετικό «ασυμβίβαστο». Η προγραμματική σύμβαση μεταξύ του πλοιοκτήτη και της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, αναμένεται να υπογραφεί εντός του Μαρτίου ώστε από τον ερχόμενο Απρίλιο να αρχίσουν τα δρομολόγια. Ο σχεδιασμός προβλέπει να μπουν κατά αρχήν τρία πλοία, χωρητικότητας 100 έως 200 επιβατών ανά διαδρομή, εκ των οποίων τα δύο θα εκτελούν το δρομολόγιο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέχρι τους Νέους Επιβάτες, ενώ το τρίτο θα εξυπηρετεί τη γραμμή λιμάνι- Καλαμαριά. Το εισιτήριο θα κυμαίνεται μεταξύ 2-2,5 ευρώ και το εγχείρημα θα είναι βιώσιμο αν υπάρχουν 2000 επιβάτες ημερησίως. Στην αρχική φάση, η θαλάσσια συγκοινωνία θα λειτουργεί Απρίλιο-Σεπτέμβριο.
Όσον αφορά το project της μόνιμης λειτουργίας, -δικαιούχος είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε.- βρίσκεται στη φάση των μελετών, η δημοπράτηση του έργου υπολογίζεται σε δύο χρόνια και προβλέπεται η κατασκευή 6 τεχνητών προβλητών, εκδοτηρίων και στάσεων αναμονής.