Ποιοι πλοιοκτήτες διαλύουν τα πλοία τους με την μέθοδο της προσάραξης
Ακόμα μία πρωτιά, εκείνη της ρύπανσης των θαλασσών, μπαίνει στο χαρτοφυλάκιο της ελληνικής ποντοπόρου Ναυτιλίας, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να επιλέγουν για τη διάλυση των παλαιών και τοξικών τους πλοίων την μέθοδο της προσάραξης σε κάποια από τις παραλίες της Νότιας Ασίας, προκαλώντας τεράστιες περιβαλλοντικές καταστροφές.
Τις επικίνδυνες πρακτικές των πλοιοκτητών επισημαίνει σε έκθεσή της η Μη Κυβερνητική Οργάνωση Shipbreaking Platform, υποστηρίζοντας ότι το 2013 συνολικά 372 μεγάλα εμπορικά πλοία Ευρωπαίων πλοιοκτητών πουλήθηκαν προς διάλυση εκ των οποίων τα 238 κατέληξαν σε κάποια από τις παραλίες της Ασίας, ακολουθώντας τη μέθοδο της προσάραξης. Σύμφωνα με την έκθεση, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση σχετικά με την απόρριψη τοξικών πλοίων και ακολουθεί από κοντά η Γερμανία.
Συνολικά 85 εμπορικά πλοίων συμφερόντων Ελλήνων πλοιοκτητών (το 34% των πλοίων που ακολουθούν τη συγκεκριμένη μέθοδο) οδηγήθηκαν μετά το τέλος του κύκλου ζωής τους στην Ινδία, το Μπαγκλαντές και το Πακιστάν.
Τα σκήπτρα των συγκεκριμένων πρακτικών, ανάμεσα στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, διεκδικούν η Danaos, Diana Shipping Services, Euroseas και Goldenport Shipmanagement Limited.
Οι ελληνικές εταιρείες