”Οι ελληνικές εξαγωγές θα αυξηθούν κατά 5.5 % το 2011, σύμφωνα με τις οικονομικές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενώ στόχος του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας είναι η ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, μέσω στοχευμένων πολιτικών και δράσεων, ώστε να ανέλθουν στο 10% του ΑΕΠ το 2012 και στο 16% το 2014, από το 8,7% του ΑΕΠ που είναι σήμερα”.
Αυτό σημειώνει ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μ. Χρυσοχοΐδης στην ιστοσελίδα Social Europe Journal με τίτλο «Promotion of Export driven Growth – The first Pillar of our Progressive Response to the Crisis»(«Η προώθηση της ανάπτυξης μέσω των εξαγωγών -Ένας βασικός πυλώνας της προοδευτικής απάντησής μας στην κρίση»).
Οι πολιτικές του υπουργείου για την ενίσχυση των εξαγωγών όπως θέτει τις προτεραιότητες ο υπουργός συνοψίζονται στα εξής:
Τη δραστηριοποίηση 2 νέων χρηματοδοτικών εργαλείων:
– Το Go2Market (με προϋπολογισμό 70 εκ € )
– Το Πρόγραμμα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων (με προϋπολογισμό 30 εκ € )
Τη βελτίωση μονάδων πιστοποίησης προϊόντων που θα επικεντρώνουν στην ποιότητα
Την εξάλειψη των εμποδίων για την εξαγωγική δραστηριότητα (Business Friendly Greece Program 2011)
Τη δημιουργία διϋπουργικής ομάδας για καλύτερο συντονισμό με την Ένωση Εξαγωγέων.
Την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συμβουλίου για την Ανάπτυξη και την Ανταγωνιστικότητα
Την αναδιάρθρωση όλων των σχετικών οργάνων όπως είναι ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) και ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ)
Την εγκαθίδρυση ενός δικτύου ενημέρωσης που θα συνεργάζεται με τις ενώσεις εξαγωγέων σε εθνικό και τοπικό επίπεδο
Όπως αναφέρει ο υπουργός στο άρθρο του, «Για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία της, η Ελλάδα εφαρμόζει μια συνεκτική αναπτυξιακή στρατηγική με βασικό στόχο τη δημιουργία μιας παραγωγικής εξωστρεφούς οικονομίας. Η προώθηση της ανάπτυξης μέσω των εξαγωγών αποτελεί το βασικό πυλώνα της ελληνικής προοδευτικής απάντησης στην οικονομική κρίση. Άλλοι βασικοί πυλώνες της πολιτικής μας είναι η αναθέρμανση της αγοράς και η προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού, η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, και η προώθηση της νεανικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας, με ενισχύσεις και κίνητρα για ιδιωτικές επενδύσεις ποιότητας».