Την οργή του Υπουργείου Οικονομικών, αλλά και της αεροπορικής αγοράς έχουν προκαλέσει οι χειρισμοί του επενδυτικού οίκου Lazard, ο οποίος έχει αναλάβει την πώληση τεσσάρων κρατικών Airbus A340.
Τα τέσσερα γιγαντιαία αεροσκάφη, τα οποία ανήκουν στο Υπουργείο, είχαν αγοραστεί έναντι περίπου 145 εκατομμυρίων ευρώ έκαστο, όμως λόγω της μάλλον περίεργης στάσης της Lazard, σήμερα παραμένουν σταθμευμένα στο «Ελ. Βενιζέλος» προφανώς για να καταλήξουν στα… παλιοσίδερα. Ο οίκος, ο οποίος έχει το ρόλο συμβούλου της κυβέρνησης σε σημαντικά θέματα και διαμεσολάβησε στις συμφωνίες για τα ναυπηγεία, χειρίζεται τον διαγωνισμό με εκδήλωση ενδιαφέροντος που έχει αρχίσει από… πέρυσι το Φεβρουάριο. Για τον διαγωνισμό, κατέθεσαν προσφορές τέσσερις εταιρίες.
Ενώ ο στόχος ήταν να πουληθούν έναντι 80 εκατομμυρίων, παρότι οι προσφορές κινούνταν περίπου στα 70, η Lazard… αγνόησε τους αγοραστές και επανήλθε τον Ιούνιο, ζητώντας νέες προσφορές. Και πάλι δεν… έδωσε λογαριασμό σε κανέναν, επανερχόμενη ξανά τον Οκτώβριο, ζητώντας νέες, δεσμευτικές αυτή τη φορά, προσφορές από τους ίδιους ενδιαφερόμενους! Σήμερα, πάει σε νέο κύκλο διαγωνισμού.
Το αποτέλεσμα είναι όλο αυτό το διάστημα τα αεροσκάφη να έχουν απαξιωθεί (χρειάζονται επισκευές που ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια στο καθένα, για να πετάξουν) και η αξία τους να μην ξεπερνά τα 10-12 εκατομμύρια ευρώ συνολικά! Σύμφωνα με πληροφορίες, τη λύση ψάχνει τώρα το ΥΠΟΙΚ, σε συνεργασία με το γενικό γραμματέα αποκρατικοποιήσεων.
Ίσως όμως να έπρεπε να εξετάσουν και αυτό που «ψιθυρίζεται» στην αγορά: Ότι ο διαγωνισμός καθυστέρησε επειδή παρενέβη επιχειρηματίας, ο οποίος ζήταγε να πάρει τα αεροπλάνα σε μικρότερο τίμημα, όταν θα έπαιρνε την έγκριση για δάνειο που είχε ζητήσει από τη UBS…