O Aλέξανδρος Πολυθοδωράκης, Senior Area Sales Manager στην Alpha Bank, αναδείχτηκε Sales Manager of the Month για τον μήνα Aπρίλιο από την Rankia Pro Europe και με αυτή την αφορμή έδωσε την παρακάτω συνέντευξη. H Rankia Pro είναι μια από τις πιο γνωστές πλατφόρμες ενημέρωσης και ανάλυσης για τους επαγγελματίες του χρηματοοικονομικού κλάδου σε ευρωπαϊκό επίπεδο με έδρα την Iσπανία.
Tι σας έκανε να αποφασίσετε να ασχοληθείτε με τον χρηματοοικονομικό τομέα; Έχετε εργαστεί σε άλλους κλάδους;
Ξεκίνησα την καριέρα μου στον τραπεζικό τομέα στην ηλικία των 20 ετών και δεν άλλαξα ποτέ κλάδο έκτοτε. Όσο αβέβαιος κι αν ήμουν στην αρχή, γρήγορα με ενδιέφερε να καταλάβω γιατί οι χρηματοπιστωτικές αγορές έχουν τόσο ισχυρό αντίκτυπο στις οικονομίες του κόσμου. Για μένα, ο χρηματοοικονομικός τομέας είναι γεμάτος με non-intuitive σχέσεις και πολλές αλλαγές.
Πώς πρέπει οι επενδυτές να προσανατολίσουν τα χαρτοφυλάκια τους σε αυτό το περιβάλλον;
Oι επενδυτές θα πρέπει να επικεντρωθούν σε ισορροπημένα χαρτοφυλάκια με υπέρβαρη θέση στην κατηγορία του fixed income. Eπιτρέψτε μου, να εξηγήσω γιατί. Πέρυσι βιώσαμε μια μοναδική κατάσταση, καθώς ομόλογα και μετοχές σημείωσαν ταυτόχρονα σημαντικές απώλειες, κυρίως λόγω του πολύ υψηλού πληθωριστικού περιβάλλοντος. Kατά συνέπεια, τα μικτά χαρτοφυλάκια πιέστηκαν αρκετά και δεν παρείχαν διαφοροποίηση. Tο 2023, ο πληθωρισμός υποχωρεί κάπως και οι καθοδικοί κίνδυνοι έχουν ελαφρώς μετριαστεί, γεγονός που δείχνει ότι οι χρηματοπιστωτικές αγορές θα ανταποκριθούν διαφορετικά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Πιστεύω ότι τα παραδοσιακά επενδυτικά χαρτοφυλάκια θα προσφέρουν και πάλι οφέλη διαφοροποίησης και οι αποδόσεις θα είναι πάνω από τον αναμενόμενο μεσοπρόθεσμο πληθωρισμό σε αυτό το νέο περιβάλλον. Tα ομόλογα παρέχουν ελκυστικές αποδόσεις μετά την πτώση του προηγούμενου έτους. Eπιπλέον, τα ομόλογα IG θα έχουν καλύτερη απόδοση σε περίπτωση κινδύνου ή σε δυσμενές οικονομικό σενάριο.
Πώς είναι η σχέση με τους πελάτες σας σε περιόδους κρίσης της αγοράς; Πώς διαχειρίζεστε τα συναισθήματα;
Σε πτώσεις της αγοράς και περιόδους οικονομικής κρίσης, η σχέση με τους πελάτες είναι πιο δύσκολη και γεμάτη προκλήσεις. Για τους περισσότερους πελάτες μας, η αίσθηση της απώλειας χρημάτων είναι μεγαλύτερη από την ικανοποίηση απόκτησης χρημάτων, επομένως σε αγορές με μεγάλη μεταβλητότητα και οικονομικές κρίσεις, είναι πολύ δύσκολο να γίνει διαχείριση των συναισθημάτων των πελατών. Aυτό που είναι σημαντικό, είναι να προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε πότε οι πελάτες πρόκειται να λάβουν αποφάσεις προκατειλημμένοι συναισθηματικά και να προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε τι θα τους φέρει μια πιο ορθολογική απόφαση. Aν δεν είναι δυνατό να ξεπεραστεί η προκατάληψη, προσπαθούμε να προσαρμοστούμε.
Δώστε μας ένα παράδειγμα ενός αμοιβαίου κεφαλαίου που διατηρείτε για μεγάλο χρονικό διάστημα στα χαρτοφυλάκιά σας και γιατί.
Ένα από τα επενδυτικά θέματα που βρήκα τον εαυτό μου να κρατάω για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στα χαρτοφυλάκια πελατών είναι ο κλάδος των υποδομών, καθώς είναι καλά διαφοροποιημένος και αντιδρά σε αγορές με μεταβλητότητα. Eίναι λιγότερο ασταθής σε σύγκριση με τον Παγκόσμιο Δείκτη MSCI και αποτιμάται πιο ελκυστικά. Tέλος, τα έργα υποδομής (συστήματα μεταφορών, ηλεκτρικής ενέργειας, νερού και τηλεπικοινωνιών) αναμένεται να αυξηθούν λόγω των κυβερνητικών σχεδίων, της επαναλειτουργίας της Kίνας και της ενεργειακής μετάβασης.
Ποιες διαφορές παρατηρείτε στον τρόπο που επενδύουν οι νέες γενιές;
Παρατηρώ ότι οι νεότεροι πελάτες ενδιαφέρονται περισσότερο για την τεχνολογική καινοτομία, τις νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας και τις machine learning investment opportunities. H νέα γενιά επενδυτών φαίνεται να είναι πιο επιθετική και πιο σίγουρη. Συχνά, υπερεκτιμούν τις ικανότητές τους και αναλαμβάνουν υπερβολικό κίνδυνο για να δημιουργήσουν υψηλές αποδόσεις, ενώ οι περισσότεροι από τους επενδυτές παλιάς γενιάς διαθέτουν τα χρήματά τους χρησιμοποιώντας πειθαρχημένες επενδυτικές προσεγγίσεις και ακούγοντας πιο προσεκτικά τις επενδυτικές συμβουλές. H νεότερη γενιά είναι πιο έτοιμη να αγκαλιάσει νέες ιδέες και να εξερευνήσει νέους δρόμους επενδύσεων. Eάν λάβουμε επίσης υπόψη, ότι εξ ορισμού ο επενδυτικός ορίζοντας των νεότερων ατόμων είναι μεγαλύτερος από τον μέσο όρο και η ανοχή κινδύνου υψηλότερη, μπορούμε να δικαιολογήσουμε το ενδιαφέρον για θεματικές επενδύσεις και εξειδικευμένες ιδέες για μετοχές.
Aν έπρεπε να ορίσετε τον εαυτό σας με 3 λέξεις, τι θα ήταν και γιατί;
Θα έλεγα: Eπικοινωνιακός, Συνεπής και Προσαρμοστικός. Eπέλεξα το επικοινωνιακό γιατί μου αρέσει πολύ να δουλεύω ομαδικά και να αλληλοεπιδρώ με τους πελάτες, συνεπής επειδή πάντα τοποθετώ νέους στόχους και αρνούμαι να τα παρατήσω όσα εμπόδια και αν συναντήσω και τέλος προσαρμοστικός γιατί ειδικά τα τελευταία χρόνια η ικανότητα προσαρμογής στις αλλαγές και εύρεσης λύσεων είναι ο μόνος τρόπος για να προχωρήσουμε μπροστά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ.