Μείωση κατά 26,7% κατέγραψε η αγορά των τεχνολογικών αγαθών, στο 4ο τρίμηνο του 2010, παρά τις προσδοκίες, που υπήρχαν, λόγω της τελευταίας εορταστικής περιόδου, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK TEMAX Ελλάδας.
Όλοι οι τομείς παρουσίασαν πτώση, με τον τομέα των προϊόντων πληροφορικής να εμφανίζει μεγαλύτερη μείωση, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Από την άλλη πλευρά, ο τομέας που επηρεάστηκε λιγότερο ήταν των μικρών οικιακών συσκευών.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το τελευταίο τρίμηνο η μείωση ήταν σημαντικά πιο έντονη, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα τρίμηνα, με μέσο όρο στο 9,1%, ειδικά στην κατηγορία των ηλεκτρικών αγαθών.
Αναλυτικότερα, για τα ηλεκτρικά αγαθά η συνολική αγορά ανήλθε στα 726,4 εκατ. ευρώ. Ο τομέας των ειδών πληροφορικής εμφάνισε μείωση κατά 47,4% και των τηλεπικοινωνιών κατά 25,4%.
Οι τομείς των ηλεκτρονικών αγαθών και των φωτογραφικών ειδών σημείωσαν μείωση κατά 24,1% και 24%, αντίστοιχα. Ο τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου παρουσίασε ενδείξεις επανάκαμψης, αλλά στο τελευταίο τρίμηνο του έτους κατέγραψε μείωση κατά 17,3%.
Ιδιαίτερη αναφορά κάνουν οι αναλυτές της GfK στην κατηγορία των λεγόμενων έξυπνων τηλεφώνων, οι πωλήσεις των οποίων συγκρατούν τη μείωση που εμφανίζει το σύνολο της αγοράς τηλεπικοινωνιών.
Η αγορά των smartphones συνεχίζει να αυξάνεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό, αλλά τα κινητά τηλέφωνα, τα ακουστικά και οι τηλεφωνικές συσκευές, παρουσιάζουν σημαντική μείωση. Επομένως, ολόκληρος ο τομέας σημειώνει μείωση της τάξης του 25,4%.
Σύμφωνα με τη GfK, το 2010 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για την ελληνική αγορά, ειδικά το τελευταίο τρίμηνο.
Οι καταναλωτές έχουν προσγειωθεί, αγοράζουν πιο συνειδητά και ψάχνουν προϊόντα, που έχουν μεγαλύτερη αξία για τα χρήματα, που δίνουν.
Αυτό ανεβάζει τον πήχη της ανταγωνιστικότητας, ειδικά σε έναν κλάδο, όπως της τεχνολογίας, που έχει επιδείξει πως διαθέτει γρήγορα αντανακλαστικά και υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού. Στην παρούσα συγκυρία, πρέπει να επιδείξει αντοχή και δυνάμεις.