Ανοίγει όλο ένα και περισσότερο η ψαλίδα των οδηγών που δεν καταβάλει το αντίτιμο των διοδίων. Σύμφωνα με έρευνα για την καταγραφή της στάσης και των απόψεων σχετικά με τις οδικές υποδομές και την ασφάλεια, της Invision και Metron Analysis, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 13% των οδηγών που κάνει χρήση του οδικού δικτύου.
Η έρευνα έγινε για λογαριασμό των κοινοπραξιών των μεγάλων οδικών αξόνων.
Σύμφωνα με ευρήματά της το 87% των οδηγών που χρησιμοποιούν οδικούς άξονες με διόδια, τα καταβάλλουν κανονικά. Αντίθετα, το 13% δεν πληρώνει διόδια, άλλοτε τακτικότερα και άλλοτε λιγότερο συχνά.
Ανασφαλές το οδικό δίκτυο
Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν επτά στους δέκα οδηγούς κρίνουν λίγο ή καθόλου ασφαλές το οδικό δίκτυο της περιοχής όπου διαμένουν, ενώ σχεδόν στην συντριπτική τους πλειονότητα θεωρούν ότι η αποπεράτωση των μεγάλων οδικών αξόνων θα επηρεάσει θετικά στην ασφάλεια των μετακινήσεων (95,8%), στην ποιότητα ζωής των πολιτών (89,1%), στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας (84,5%) και στην οικονομία της χώρας (70,9%).
Αντίθετα, μόλις οι μισοί (52,2%) εκτιμούν ότι η δημιουργία των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα επηρεάσει θετικά το περιβάλλον.
Ακόμη, οι περισσότεροι οδηγοί χαρακτηρίζουν επιβεβλημένη την βελτίωση των υπαρχόντων εθνικών οδικών αξόνων (96%) και χρήσιμη την ανάπτυξη νέων αυτοκινητοδρόμων (83%).
Σύμφωνα με την έρευνα, η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών (97,5%) τάσσεται υπέρ της αποπεράτωσης των έργων.
Στους λόγους για τους οποίους αποφεύγουν τους εναλλακτικούς δρόμους προτάσσουν τον μεγαλύτερο χρόνο (50,8%), την χειρότερη ποιότητά του (31,5%) και την μεγαλύτερη απόσταση (10%).
Ακόμη, προκύπτουν και ευρήματα, τα οποία συνδέονται με την οικονομική κρίση, καθώς ένας στους δύο οδηγούς λέει ότι χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του λιγότερο συχνά σε σύγκριση με πέρυσι, λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων, των οικονομικών δυσκολιών και του συνεπαγόμενου περιορισμού των μετακινήσεων.