Στα μέσα Οκτωβρίου αναμένεται να καταθέσει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών το νέο σχέδιο νόμου το οποίο βάζει σε τάξη την αγορά διαχείρισης – απαίτησης των κόκκινων δανείων.
Μετά τις αρρυθμίες, και ειδικά όσον αφορά το κομματι της ενημέρωσης των οφειλετών, το νομοσχέδιο φέρνει αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων των funds καθώς μέσω πλατφόρμας θα ενημερώνουν τον επόπτη σε πραγματικό χρόνο.
Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, οι servicers θα υποχρεούνται να τηρούν και να παρέχουν προσωποποιημένη ενημέρωση προς τους οφειλέτες για το σύνολο της οφειλής τους, τις οφειλόμενες δόσεις, το επιτόκιο και άλλες συναφείς πληροφορίες, που σήμερα δεν δίνουν. Θα προβλέπονται επίσης ποινές όταν δεν παρέχουν σαφή και έγκαιρη ενημέρωση στους πολίτες.
Μετά και από τις προτάσεις της Τράπεζας της Ελλάδας, που έχει την ευθύνη εποπτείας – θα αυξάνεται η διαφάνεια για τη λειτουργία των servicers. Έτσι, η διαχείριση των κόκκινων δανείων θα γίνεται με αυστηρότερους κανόνες για την προστασία των οφειλετών.
Ορίζεται εκτενής πληροφόρηση για την οφειλή του δανειολήπτη, γεγονός που σημαίνει τη δημιουργία βάσης δεδομένων από τους servicers. Οι εταιρείες διαχείρισης θα πρέπει να υποβάλλουν στον επόπτη, που θα οριστεί, τα αναλυτικά στοιχεία για την εξυπηρέτηση των δανειοληπτών, τα παράπονα και τις ρυθμίσεις.
«Καμπάνα» σε servicer
Πρόστιμο 60.000€
Οι λόγοι: επαναλαμβανόμενες οχλήσεις σε οφειλέτη + αποστολή εξώδικου
Ενώ, η οφειλή του είχε ρυθμιστεί με δικαστική απόφαση
Εισπρακτικές εταιρείες επιμένουν να ενοχλούν οφειλέτες
Τι μπορούν να κάνουν οι οφειλέτες;
Υποβολή καταγγελίας για παράβαση του νόμου περί προστασίας καταναλωτών στο:
(Πληροφορίες στο: 1520)