Αφιέρωμα του Bloomberg στον τομέα τροφίμων
Αφιέρωμα στις ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τροφίμων και συγκεκριμένα σε παραδοσιακά προϊόντα όπως το μέλι και το ελαιόλαδο κάνει το Bloomberg, με αφορμή τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στη Λέσβο και το κάλεσμά του στους επιχειρηματίες του κλάδου να παίξουν μεγαλύτερο ρόλο στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας καθιστώντας την εξαγωγικη και ανταγωνιστική.
Οι ελληνικές εξαγωγές αγροτικών προϊόντων κατέγραψαν αύξηση κατά 3,5% το 2013 στα €4,75 δισ., σύμφωνα με τον πανελλήνιο σύνδεσμο εξαγωγέων. Τα αγροτικά προϊόντα βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των ελληνικών εξαγωγών μαζί με τα χημικά προϊόντα και τις μηχανές.
Μερικές από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, όπως η Gaea Products ξεκίνησαν με πρωταρχικό στόχο τις αγορές του εξωτερικού κι όχι της Ελλάδας.
Σύμφωνα με τον CEO της, Άρη Κεφαλογιάννη, το 82% των πωλήσεων της Gaea προέρχεται από το εξωτερικό. Ο πρώτος πελάτης της εταιρείας ήταν η βρετανική αλυσίδα σουπερμάρκετ Waitrose, ενώ όπως λέει ο ίδιος τα επόμενα σχέδια περιλαμβάνουν άνοιγμα στις αγορές της Γερμανίας και των ΗΠΑ.
Στις εξαγωγές στοχεύει και η Papadimitriou CC SA, μια εταιρεία παραγωγής προϊόντων όπως το βαλσάμικο ξύδι και η μουστάρδα, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της έχουν επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα. “Όλα τα προϊόντα μας αναπτύχθηκαν με πρωταρχικό στόχο την εξαγωγή τους” δήλωσε στο διεθνές πρακτορείο ο CEO της Χρήστος Παπαδημητρίου.
Ωστόσο, πολλές από αυτές επέλεξαν να πάνε κόντρα στο “ρεύμα” της κρίσης και να “ποντάρουν” στην εγχώρια αγορά.
Ο Κώστας Κοντόπουλος, ιδρυτής της Carpo Hellas άνοιξε το πρώτο κατάστημα λιανικής πώλησης αγροτικών προϊόντων τον Δεκέμβριο του 2011, στο απόγειο της κρίσης. Το μυστικό της επιτυχίας του είναι το ότι αφήνει τους πελάτες να δοκιμάσουν πριν να αγοράσουν. Η επιτυχία αυτή έχει οδηγήσει στο άνοιγμα νέου καταστήματος στο Πικαντίλλυ του Λονδίνου, με σχέδια επέκτασης στη Ρώμη, τη Μέση Ανατολή, το Παρίσι και το Μιλάνο.