Χωρίς τέλος είναι οι αυξήσεις σε βασικά προϊόντα κυρίως στα τρόφιμα με τους καταναλωτές να έχουν ξεπεράσει τα όρια τους.
Τρόφιμα, είδη νοικοκυριού και προσωπικής φροντίδας, καίνε τις τσέπες των καταναλωτών με την ακρίβεια να καταγράφει ένα διαρκές ανηφορικό ράλι. Τα καλάθια και τα πορτοφόλια βγαίνουν από τα σούπερ μάρκετ μισοάδεια.
Πρωταθλητές της ακρίβειας τα έλαια και τα λίπη αυξήθηκαν σε ένα χρόνο κατά 26%.
Από τον Οκτώβριο του 2022 μέχρι σήμερα, στην κατηγορία μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων, έχουν καταγραφεί ανατιμήσεις της τάξης του 14,3%.
Πανάκριβα και τα φρούτα-αυξημένα κατά 20,5% από πέρσι, και τα λαχανικά κατά 12,3%.
Στην πρωτοβουλία μόνιμης μείωσης τιμής ρίχνει το υπουργείο Ανάπτυξης το βάρος στη προσπάθεια να φρενάρει τις ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με το Κώστα Σκρέκα: συμμετέχουν 63 εταιρείες με περισσότερα από 740 προϊόντα σε 50 διαφορετικές κατηγορίες.
Την ίδια ώρα, ο Κώστας Σκρέκας προαναγγέλλει νομοθετική ρύθμιση για χαμηλή τιμή καθημερινά, στα πρότυπα της πρακτικής που ήδη έχει γίνει κανόνας στο εξωτερικό, με την οποία οι ολιγοήμερες προσφορές των σούπερ μάρκετ αντικαθίστανται από σταθερή μείωση τιμής των προϊόντων.
Την ανάγκη περαιτέρω στελέχωσης της Επιτροπής Ανταγωνισμού τόνισε ο πρόεδρος του Στέφανος Κασσελάκης μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στα γραφεία της Ανεξάρτητης Αρχής.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, οι έλεγχοι στα σούπερ μάρκετ θα εντατικοποιηθούν, με στόχο να παταχθούν τα φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας, ενώ ήδη ελέγχονται 6 πολυεθνικές εταιρείες και περίπου 14 ελληνικές.