Καταρρέει η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα – Οι Έλληνες οι πιο απαισιόδοξοι στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα πρόσφατης έρευνας του ΙΟΒΕ, η οικονομική ασφυξία που βιώνουν τα ελληνικά νοικοκυριά, σε συνδυασμό με την ακρίβεια, φαίνεται να έχει φέρει μια σοβαρή αναστάτωση στην καθημερινή ζωή των πολιτών.

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας του ΙΟΒΕ, κατατάσσοντας τους Έλληνες καταναλωτές ως τους πιο απαισιόδοξους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η εικόνα της οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα

Η οικονομική ασφυξία που βιώνουν τα ελληνικά νοικοκυριά, σε συνδυασμό με την ακρίβεια, φαίνεται να έχει φέρει μια σοβαρή αναστάτωση στην καθημερινή ζωή των πολιτών. Παρά τη μικρή πτώση του πληθωρισμού, οι χαμηλοί μισθοί και η συνεχής αύξηση των τιμών συνεχίζουν να καταδυναστεύουν τα νοικοκυριά, με τους πολίτες να αδυνατούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες τους. Η έρευνα του ΙΟΒΕ καταδεικνύει ότι αυτή η οικονομική δυσχέρεια έχει οδηγήσει σε μια δραματική πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, με τους Έλληνες να καταγράφουν το χαμηλότερο ποσοστό εμπιστοσύνης στην ΕΕ.

Η αντίθεση με το οικονομικό κλίμα

Ενδιαφέρον προκαλεί η αντίθεση μεταξύ των αποτελεσμάτων της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα. Παρά τη μικρή άνοδο του δείκτη οικονομικού κλίματος, ο οποίος σημείωσε αύξηση στις 107,7 μονάδες τον Μάρτιο, η καταναλωτική εμπιστοσύνη συνεχίζει να βρίσκεται σε καθοδική πορεία. Η άνοδος του οικονομικού κλίματος οφείλεται κυρίως στην άνοδο των τομέων των κατασκευών και της βιομηχανίας, ενώ το λιανικό εμπόριο και οι υπηρεσίες συνεχίζουν την αρνητική τους πορεία.

Η ακρίβεια και η διάβρωση των εισοδημάτων

Η ακρίβεια συνεχίζει να διαβρώνει τα εισοδήματα των νοικοκυριών, με τους καταναλωτές να βλέπουν την οικονομική τους κατάσταση να επιδεινώνεται. Σύμφωνα με την έρευνα, το 60% των καταναλωτών δήλωσε ότι η οικονομική του κατάσταση τον τελευταίο χρόνο έχει επιδεινωθεί, ενώ μόνο το 3% ανέφερε βελτίωση. Παράλληλα, οι προσδοκίες για το μέλλον είναι εξίσου αρνητικές, καθώς το 55% των νοικοκυριών αναμένει επιδείνωση της κατάστασής τους τους επόμενους 12 μήνες.

Αβεβαιότητα και περιορισμένη κατανάλωση

Η οικονομική αβεβαιότητα έχει οδηγήσει τα νοικοκυριά σε περιορισμένη κατανάλωση και λιγότερες μεγάλες αγορές. Το 54% των καταναλωτών δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει λιγότερες ή πολύ λιγότερες μείζονες αγορές το επόμενο δωδεκάμηνο. Επίσης, η πρόθεση για αποταμίευση παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, με το 83% των νοικοκυριών να δηλώνει ότι δεν θεωρεί πιθανή την αποταμίευση στο επόμενο δωδεκάμηνο.

Αβεβαιότητα για το μέλλον

Η αβεβαιότητα για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών στο μέλλον είναι αυξανόμενη, με το 54,4% των καταναλωτών να δηλώνει ότι δυσκολεύεται να προβλέψει την οικονομική του κατάσταση για τους επόμενους 12 μήνες. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, υποδεικνύοντας την αυξανόμενη ανησυχία για την πορεία της οικονομίας.

Η έρευνα του ΙΟΒΕ αποκαλύπτει την έντονη απαισιοδοξία που κυριαρχεί στους Έλληνες καταναλωτές, με τις συνθήκες ακρίβειας και οικονομικής πίεσης να συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά την καταναλωτική εμπιστοσύνη. Η αβεβαιότητα για το μέλλον και η περιορισμένη ικανότητα για αποταμίευση και κατανάλωση δημιουργούν ένα δυσμενές οικονομικό τοπίο, ενώ η πρόβλεψη για την πορεία της οικονομίας παραμένει ιδιαίτερα αρνητική.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ