Με μικρή συμμετοχή από τους εμπόρους, εκτός τουριστικών περιοχών, εφαρμόστηκε και αυτή την Κυριακή η απόφαση για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης, η κυριακάτικη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων εν μέσω θέρους και εκτός τουριστικών περιοχών δεν προσελκύει καταναλωτές.
Σήμερα, εκτός εμπορικών τουριστικών κέντρων, υπολογίζεται ότι άνοιξαν ακόμη λιγότερα και από δύο στα δέκα εμπορικά καταστήματα, ενώ κλειστά έμειναν ακόμη και κάποια πολυκαταστήματα.
Σημειώνεται ότι το πρωί πραγματοποιήθηκε νέα κινητοποίηση του Συντονιστικού Δράσης ενάντια στην κατάργηση της κυριακάτικης αργίας, στο κέντρο της Αθήνας, με συνθήματα «ούτε 52, ούτε και 7, καμία Κυριακή τα μαγαζιά ανοικτά» και «ποτέ δουλειά την Κυριακή: Δεν δουλεύουμε – δεν ψωνίζουμε».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, από τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το διάστημα των θερινών εκπτώσεων κινήθηκαν πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη θερινή εκπτωτική περίοδο. Είναι ενδεικτικό ότι σε μεγάλα αστικά κέντρα, όπως είναι ο Πειραιάς, η Πάτρα, το Ηράκλειο και η Λάρισα, η υποχώρηση στο λιανεμπόριο κυμάνθηκε μεταξύ 10% και 20%.
Ακόμα και σε τουριστικές περιοχές, όπως η Κρήτη, η Ρόδος και η Κέρκυρα, ενώ αναμενόταν αυξημένη επισκεψιμότητα, λόγω της τουριστικής περιόδου, η οποία θα μπορούσε να μεταφραστεί σε αύξηση της εμπορικής κίνησης, αυτή δεν καταγράφηκε.
Ειδικότερα, συγκριτικά με τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς, στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο τα τουριστικά είδη σημειώνουν τις πρώτες δύο εβδομάδες πτώση κατά 30%, στα Χανιά κατά 20%. Στη Ρόδο και την Κέρκυρα η αγορά κυμάνθηκε ελαφρώς υποτονικά, αλλά κοντά στα περσινά επίπεδα.
Σημειώνεται ότι ενώ τα τουριστικά μεγέθη είναι εντυπωσιακά για τη φετινή χρονιά, δεν έχουν μεταφραστεί ακόμη σε αύξηση της αγοραστικής κίνησης και κατ’ επέκταση του τζίρου των καταστημάτων, ιδίως σε παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς. Στελέχη του εμπορικού κλάδου εκτιμούν ότι η εμπορική και η τουριστική κίνηση δεν έχουν ακόμη συντονιστεί.
Από την ΕΣΕΕ, δε, θεωρείται ότι κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση της καταναλωτικής κίνησης διαδραμάτισε η αποστολή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων από την εφορία, πριν και κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, γεγονός που πολλοί επαγγελματίες πιστεύουν ότι «πάγωσε» την αγορά.