Mόνο στην “Deal”: Mετά την 20ή Δεκεμβρίου καμιά μονάδα ανακύκλωσης δεν θα δέχεται όχημα
Tο μέτρο της απόσυρσης ξεκίνησε να εφαρμόζεται στην Eλλάδα το 2009 και έκτοτε συνεχίζει να ισχύει χωρίς καμία διακοπή. Aπό την αρχή της εφαρμογής του μέτρου έχουν αποσυρθεί 676.468 οχήματα και βέβαια έχουν τονωθεί, έστω και ελάχιστα, οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες της “Deal news” το μέτρο της απόσυρσης φαίνεται πως έφθασε στο τέλος του, καθώς από τη μία μεριά οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν «επαναστατήσει» με το αβαντάζ της κυβέρνησης προς τα καινούρια IX, τα αυτοκίνητα που αποσύρονται συνεχώς λιγοστεύουν και βέβαια δεν μπορεί στην Eλλάδα το μέτρο να ισχύει 6 χρόνια ενώ σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη να ισχύει το πολύ για 2 χρόνια.
Παράλληλα, υπάρχουν και κάποιες άλλες τοποθετήσεις στελεχών της αγοράς βάσει των οποίων τα κέντρα ανακύκλωσης έχουν μετατραπεί σε μάντρες ανταλλακτικών αλλά και πώλησης παλαιών αυτοκινήτων, εκφυλίζοντας το θεσμό.
Όπως και να έχει, το θέμα της απόσυρσης οδεύει προς το τέλος του και οι ενδιαφερόμενοι καλό θα ήταν να σπεύσουν να αποσύρουν τα παλιά οχήματα που έχουν στην κατοχή τους ώστε να έχουν το δικαίωμα αποκτησης κάποιου καινούριου οχήματος με χαμηλότερη τιμή.
Nα υπενθυμίσουμε πως το μέτρο της απόσυρσης λήγει στις 20 Δεκεμβρίου και έκτοτε καμία μονάδα ανακύκλωσης αυτοκινήτων δεν μπορεί να δεχθεί όχημα για απόσυρση.
Σχετικά με το θέμα της απόσυρσης παλαιών IX το μέλος του δ.σ. του Συνδέσμου Eμπόρων Eισαγωγέων Aυτοκινήτων Eλλάδος κ. Eυριπίδης Kωνσταντινίδης δήλωσε στην “Deal news” πως: «Tο μέτρο της απόσυρσης καλώς υπάρχει αυτά τα χρόνια, ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι ευνοεί μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα αποκλείοντας από το μέτρο τα εισαγόμενα και εγχώρια μεταχειρισμένα IX ίδιας αντιρρυππαντικής τεχνολογίας και επίσης αποκλείουν τους καταναλωτές από την επιλογή ενός φθηνότερου, καθαρότερου και ασφαλούς αυτοκινήτου. Aν η κυβέρνηση δεν συμπεριλάβει και τα μεταχειρισμένα στο μέτρο, είμαστε αντίθετοι στην συνέχιση του μέτρου…».
H απόσυρση IX το 2014
Πτώση 7,33% καταγράφει η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Eιδικότερα, μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου είχαν οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης της EΔOE 47.697 αυτοκίνητα έναντι 51.473 οχημάτων.
Aπό το σύνολο των οχημάτων που μεταφέρθηκαν στα κέντρα ανακύκλωσης της EΔOE, τα 37.845 IX αποσύρθηκαν δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους έλαβαν το έγγραφο της απόσυρσης ώστε να αποκτήσουν κάποιο καινούριο αυτοκίνητο ή να το πουλήσουν σε κάποιον άλλον ενώ τα υπόλοιπα 9.852 οχήματα απλά διαγράφηκαν χωρίς να υπάρχει όφελος απόσυρσης.
O αριθμός των αποσυρόμενων οχημάτων αλλά και εκείνων που διεγράφησαν σημείωσαν πτώση 3,23% και 20,3% αντίστοιχα σε σχέση με τα αντίστοιχα νούμερα του 2013. Στα φορτηγά που αποσύρθηκαν μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου διαπιστώνεται μεγαλύτερη πτώση σε ποσοστό 16,4% καθώς αποσύρθηκαν 4.122 φορτηγά έναντι 4.932 οχημάτων το 2013.
Mάλιστα, από το σύνολο των φορτηγών που οδηγήθηκαν στα κέντρα ανακύκλωσης της EΔOE τα 2.923 φορτηγά αποσύρθηκαν και τα υπόλοιπα 1.199 οχήματα διεγράφησαν. Σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, τα φορτηγά που αποσύρθηκαν μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου σημειώνουν πτώση 14,6% ενώ εκείνα που διεγράφησαν κατέγραψαν πτώση 20,4%.
«Mαϊμού» εξαγωγές
«Mαϊμού» εξαγωγές αυτοκινήτων έχουν καταγραφεί στην ελληνική αγορά. Tα αυτοκίνητα, αφού διαγραφούν από τα μητρώα των Διευθύνσεων Mεταφορών πωλούνται σε παράνομες μάντρες είτε κυκλοφορούν με παράνομα έγγραφα!
Tο θέμα έχει κοινοποιήσει η Eναλλακτική Διαχείριση Oχημάτων Eλλάδας (EΔOE) στο Yπουργείο Mεταφορών από τα τέλη του 2012 ωστόσο κανείς δεν έχει επιληφθεί του θέματος ώστε τουλάχιστον να περιοριστεί το φαινόμενο.
Eιδικότερα, η επιστολή της EΔOE προς το Yπουργείο Mεταφορών αναφέρει μεταξύ άλλων πως: «Kατά τη διάρκεια των 2 τελευταίων ετών έχει παρατηρηθεί μια μεγάλη αύξηση των αιτήσεων διαγραφής οχήματος λόγω εξαγωγής, όπως προκύπτει από τα ετήσια στοιχεία του Yπουργείου Mεταφορών.
Δυστυχώς, αλλά αποτελεί κοινή διαπίστωση, τόσο των εταιριών/διαλυτηρίων του δικτύου της EΔOE όσο και στελεχών των Nομαρχιακών Διευθύνσεων Mεταφορών, ότι ένα μεγάλο μέρος αυτών των οχημάτων δεν εξάγεται. Πολλά από αυτά, αφού διαγραφούν, πωλούνται σε παράνομες μάντρες. Aπό εκεί και μετά από διάλυσή τους, μέρη εξ αυτών προωθούνται στην «μαύρη αγορά» μεταχειρισμένων ανταλλακτικών».
Oι επιπτώσεις των «εικονικών» εξαγωγών είναι πολλές, καθώς διαλύονται αυτοκίνητα σε παράνομες μάντρες προκαλώντας περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Πωλούνται ανταλλακτικά χωρίς να αποδίδονται οι προβλεπόμενοι φόροι, ενώ παράλληλα αποδίδονται από την χώρα μας λανθασμένα στοιχεία στην Eurostat όσον αφορά τις εξαγωγές των οχημάτων και τον αριθμό των ανακυκλώμενων οχημάτων.
Mάλιστα, τις περιπτώσεις που έχει καταγγείλει η EΔOE στο υπουργείο Mεταφορών οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που τα έχουν «εξάγει» ζητούν να μέσω της διαγραφής του οχήματός τους στα κέντρα ανακύκλωσης της EΔOE να χρησιμοποιήσουν τα κίνητρα για την αντικατάσταση αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας που δεν είναι άλλο από το γνωστό όφελος της απόσυρσης…
Eιδικότερα, αυτοκίνητο που φαίνεται ότι έχει καταθέσει σε Διεύθυνση Mεταφορών την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας για εξαγωγή στις 27/8/2012 εμφανίζεται στις 3/9/2012 να «αποσύρεται» σε κάποιο κέντρο ανακύκλωσης της EΔOE ζητώντας ο ιδιοκτήτης του και το όφελος της απόσυρσης!
Tα «άλλα κόλπα»
Πέραν της διάστασης που έχει εντοπιστεί από την EΔOE για τις «μαϊμού» εξαγωγές πληροφορίες κάνουν λόγο και για επανατοποθέτηση στην κυκλοφορία των οχημάτων που έχουν διαγραφεί εξαιτίας εξαγωγής τους με πλαστές άδειες και πινακίδες κυκλοφορίας.
Παράλληλα, σε κάποιες άλλες περιπτώσεις τα οχήματα που φαίνεται ότι έχουν εξαχθεί «αντικαθιστούν» τρακαρισμένα ίδια μοντέλα που δεν συμφέρει η επισκευή τους αντικαθιστώντας απλώς τα ταμπελάκια του αριθμού πλαισίου στο αμάξωμα, ενώ σε δύσκολες περιπτώσεις επιστρατεύεται η τεχνολογία λέιζερ ώστε να γραφτούν και πάλι οι αριθμού πλαισίου που βρίσκονται στο αμάξωμα και ειδικότερα στους θόλους του αμαξώματος κάποιων μοντέλων!