«Κρασάρει» η Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών λόγω της μαζικότητας των αιτήσεων με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετείται ένας στους δύο φορολογουμένους που έχουν προσφύγει στην υπηρεσία με αποτέλεσμα η υπόθεση του να μένει άλυτη.
Και αυτό καθώς οι 45 υπάλληλοι που απασχολούνται στη Διεύθυνση παράλληλα με το σφιχτό χρονικό περιθώριο των 60 ημερών που υπάρχει για να εξεταστεί ένα αίτημα προσφυγής κάνουν αδύνατη την οποιαδήποτε προσπάθεια εξυπηρέτησης. Έτσι τουλάχιστον οι μισές αιτήσεις αυτόματα απορρίπτονται ανεξαρτήτως υπόθεσης και φυσικά το «όργανο» που θεσμοθετήθηκε για να δώσει γρήγορη λύση στις εκκρεμείς υποθέσεις αποδεικνύεται αναποτελεσματικό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΓΔΕ από τις 4.962 υποθέσεις που πέρασαν μέχρι τώρα από τα «χέρια» της Δ/νσης Επίλυσης Διαφορών, τις 696 τις κέρδισαν οι φορολογούμενοι και υπήρξε συμβιβασμός. Από την άλλη πλευρά 1.872 απορρίφθηκαν. Επίσης απορρίφθηκαν άλλες 2.394 υποθέσεις για τις οποίες παρήλθε η προθεσμία των 60 ημερών για την εξέταση τους που ορίζει ο νόμος.
Έτσι ο φορολογούμενος έχει μείνει με μόνο μία επιλογή, αυτή της προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια. Μόνο που εκεί θα πρέπει να έχει ιώβεια υπομονή… αφού εκκρεμούν ήδη 400.000 υποθέσεις και ο μέσος χρόνος εκδίκασης για τις υποθέσεις ΦΠΑ έχει φθάσει τα 9,3 χρόνια!
Σύμφωνα με στοιχεία της ΓΓΔΕ στο τέλος Σεπτεμβρίου στον «φορολογικό διαιτητή» βρίσκονταν 1.581 υποθέσεις. Οι περισσότερες αφορούν μεγάλες υποθέσεις, αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, με τους φορολογουμένους να αμφισβητούν φόρους και πρόστιμα που τους βεβαιώθηκαν.
Πληροφορίες της εφημερίδας αναφέρουν ότι σε μία πρώτη κίνηση το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να επεκτείνει σε 90 τις ημέρες της προθεσμίας και ότι επίκειται νομοθετική ρύθμιση.