Βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
Αισιόδοξα μηνύματα για τη γερμανική οικονομία εκπέμπει η έρευνα του κέντρου ερευνών GfK για το καταναλωτικό κλίμα στην μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης.
Στην έρευνα του GfK ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εμφανίζεται αυξημένος στις 8,5 μονάδες τον Νοέμβριο από 8,4 μονάδες που ήταν τον Οκτώβριο βάσει των αναθεωρημένων στοιχείων. Οι οικονομολόγοι εμφανίζονταν πιο απαισιόδοξοι, προβλέποντας μείωση του δείκτη στις 8 μονάδες.
«Τον Οκτώβριο, οι Γερμανοί καταναλωτές φάνηκε να επηρεάζονται λιγότερο από τη συνεχιζόμενη προβληματική γεωπολιτική κατάσταση και τη συνεπακόλουθη οικονομική επιβράδυνση σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα», αναφέρει το GfK σε ανακοίνωσή του.
Σύμφωνα με το γερμανικό κέντρο ερευνών, οι οικονομικές προσδοκίες των καταναλωτών σταθεροποιήθηκαν τον Οκτώβριο, με τον σχετικό δείκτη να υποχωρεί μόλις 0,1 μονάδα στις 4,3 μονάδες, έπειτα από δύο μήνες ισχυρών μειώσεων.