Πτώση 88,2% καταγράφει η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων στις πρώτες 15 ημέρες εφαρμογής του μέτρου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009 καθώς έχουν οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) μόλις 4.685 οχήματα έναντι 40.000 αυτοκινήτων το 2009.
Ωστόσο, το ανησυχητικό για τους εισαγωγείς αλλά και τους εμπόρους αποτελεί το γεγονός πως ούτε το 10% των ιδιοκτητών παλαιών αυτοκινήτων δεν προβαίνει σε αγορά καινούριου, παρά την ύπαρξη προσφορών.
Μάλιστα όπως αναφέρουν στην «Η» στελέχη της αγοράς, η πλειονότητα των κατόχων παλαιών αυτοκινήτων που τα απέσυραν και έχουν τα πιστοποιητικά στα χέρια τους, γυρίζουν όλες σχεδόν τις αντιπροσωπίες αυτοκινήτων ώστε να πουλήσουν το δικαίωμά τους ή στην καλύτερη περίπτωση να το δώσουν ως προκαταβολή για την απόκτηση κάποιου μεταχειρισμένου οχήματος αξίας έως 3.000 ευρώ.
Πωλήσεις
Αν συνεχιστεί η συγκεκριμένη κατάσταση, οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων θα βυθιστούν ακόμη περισσότερο και θα δημιουργηθεί ένα απίστευτο «ντόμινο» στον κλάδο.
Ο λόγος είναι απλός καθώς ο κλάδος του αυτοκινήτου έχει δανειστεί περίπου 8 δισ. ευρώ από τις τράπεζες, οι οποίες έχουν δώσει άτυπα περίοδο χάριτος, εξαιτίας της απόσυρσης, η οποία λήγει στα τέλη Μαΐου.
Αν λοιπόν δεν αναστραφεί το κακό κλίμα και δεν τονωθούν οι πωλήσεις, τα ταμεία των εταιρειών του κλάδου θα παραμείνουν άδεια, με αποτέλεσμα ένα νέο γύρο λουκέτων στην αγορά με πολύ πιο άσχημες συνέπειες για τον κλάδο και για τα δημοσιονομικά έσοδα.
Άλλωστε τα τελευταία δύο χρόνια έχουν κλείσει περισσότερες από 3.000 εμπορίες αυτοκινήτων και όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς οι περισσότεροι από αυτούς ήταν καινούριοι στο επάγγελμα χωρίς γνώσεις και εμπειρία για το αντικείμενο.
Τώρα όμως η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει πλέον τις υγιείς επιχειρήσεις του κλάδου, οι περισσότερες εκ των οποίων δραστηριοποιούνται στον κλάδο για περισσότερα από 30 χρόνια, των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν επενδύσει σχεδόν όλα τους τα χρήματα και τα όνειρα.
Μάλιστα πέραν των ιδιοκτητών στις συγκεκριμένες εμπορίες (κάθετες μονάδες) εργάζονται και χιλιάδες υπάλληλοι (πωλητές, μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι, φανοποιοί) οι οποίοι επίσης απασχολούνται εκεί για πολλές δεκαετίες και κινδυνεύουν άμεσα να μείνουν χωρίς δουλειά ενώ επιπροσθέτως να μην εισπράξουν ούτε τις αποζημιώσεις τους.
Τα συνεργεία
Πέραν της μεγάλης πτώσης που καταγράφουν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, εξίσου ανάλογη είναι και η πτώση τόσο της επισκεψιμότητας όσο και των εργασιών που εκτελούνται στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία.
Άλλωστε δεν είναι καθόλου τυχαίες οι καμπάνιες των εισαγωγικών για εκπτώσεις στα ανταλλακτικά που αγγίζουν έως και το 40%, σέρβις από 80 έως 120 ευρώ ενώ πρόσφατα κάποιες εταιρείες για να προσελκύσουν τους πελάτες τους στα συνεργεία προωθούν δωρεάν τεχνικό έλεγχο (χειμερινό, ανοιξιάτικο σε λίγο, καλοκαιρινό και φθινοπωρινό αργότερα). Κάποια άλλη εταιρεία για να προσελκύσει τους πελάτες της στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία του δικτύου της έριξε στην αγορά τον δωρεάν έλεγχο κατανάλωσης καυσίμου.
Ωστόσο όλες αυτές οι καμπάνιες στόχο έχουν να προσελκύσουν τους κατόχους αυτοκινήτων να μπουν στο συνεργείο και μετά τον έλεγχο αν βρεθεί κάποιο τεχνικό πρόβλημα να το επισκευάσουν με το ανάλογο κόστος βέβαια.
Πάντως, σύμφωνα με ιδιοκτήτες κάθετων μονάδων, οι καταναλωτές συμμετέχουν στους δωρεάν τεχνικούς ελέγχους αλλά όταν εντοπιστεί κάποιο πρόβλημα απλώς αφήνουν την επιδιόρθωσή του γι’ αργότερα.