Τέσσερα σημαίνοντα στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου απαντούν στη «DEAL»
Αν η κυβέρνηση έχει μπροστά της πολλά και σημαντικά στοιχήματα, ένα από τα σημαντικότερα είναι η άρση των αδικιών που έφεραν τον μαρασμό στον κλάδο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Είναι πάντως κοινή πεποίθηση –και άλλωστε αυτό δείχνει η αύξηση κατά 21,3% των ταξινομήσεων το 2014- ότι η αγορά του αυτοκινήτου έχει αρχίσει να ξαναμπαίνει σε τροχιά ανάκαμψης.
Επειδή όμως το σωστότερο είναι να μιλήσουν οι πλέον αρμόδιοι, η “Deal” απευθύνθηκε σε κάποια από τα σημαντικότερα στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου, απευθύνοντάς τους το μάλλον συμπυκνωμένο αλλά περιεκτικό ερώτημα: “Τι προσδοκάτε από τη νέα κυβέρνηση και τι θα την συμβουλεύατε για την ανάκαμψη του κλάδου αυτοκινήτου στη χώρα μας”;
Τάκης Θεοχαράκης, Διευθύνων Σύμβουλος & Αντιπρόεδρος της Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.: «Να γίνει διαβούλευση κυβέρνησης-ΣΕΑΑ»
Εύχομαι κάθε επιτυχία στο έργο της νέας κυβέρνησης, με απτά οφέλη τόσο για την κοινωνία όσο και για την οικονομία μας. Σε μια δύσκολη περίοδο για την χώρα μας, προσδοκούμε μια πορεία που θα “επιταχύνει” την οικονομία και κατ’ επέκταση την αγορά, με τρόπο γρήγορο, σταθερό και ασφαλή.
Σε ό,τι αφορά τον κλάδο του αυτοκινήτου, αφού δοθεί ο απαραίτητος χρόνος στα συναρμόδια υπουργεία, θα πρότεινα να γίνει μια εποικοδομητική διαβούλευση με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, προκειμένου να τεθούν οι βάσεις για να προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα.
Με τη θεμελίωση ενός σταθερού σχεδιασμού, ο κλάδος μας μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα –άλλωστε το έχει αποδείξει και στο παρελθόν – τόσο σε θέσεις απασχόλησης, όσο και στα δημοσιονομικά έσοδα.
Κάτι τέτοιο θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά, έχοντας θετικό αντίκτυπο στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.
Γιάννης Χεκιμιάν, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος “ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS AE”: «Να ληφθούν μέτρα για την τόνωση της αγοράς»
To αυτοκίνητο έχει παραδοσιακά αποτελέσει για όλες τις κυβερνήσεις μέσο είσπραξης σημαντικών φόρων, είτε κατά την αγορά του είτε κατά τη χρήση του. Η εντατικοποίηση του φαινομένου αυτού τα χρόνια της κρίσης, έχει κάνει μεγάλη ζημιά στον κλάδο, ο οποίος μετράει τεράστιο αριθμό απολύσεων και λουκέτο σε πολλές επιχειρήσεις.
Αυτό που προσδοκάμε από τη νέα κυβέρνηση, είναι να αντιμετωπίσει το φορολογικό πλαίσιο του αυτοκινήτου με σύνεση, έτσι ώστε, αντί να τον αποτελειώσει να του δώσει ελπίδα για ανάκαμψη. Μέτρα όπως η μείωση των τελών ταξινόμησης ή η κατάργηση του φόρου πολυτελείας θα τονώσουν τη ζήτηση και πάνω απ’ όλα την ψυχολογία του Έλληνα καταναλωτή ο οποίος δεν βλέπει το αυτοκίνητο σαν ένα απλό μέσο μετακίνησης.
Είναι βέβαιο ότι τέτοια μέτρα, εκτός από την τόνωση της αγοράς, θα έχουν και σαν αποτέλεσμα την αύξηση των κρατικών εσόδων.
Σπύρος Φίλιππας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος BMW Group Hellas: «Να προωθηθεί η έννοια της ηλεκτροκίνησης»
Το 2014 η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας έδειξε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης έπειτα από πέντε χρόνια βαθιάς ύφεσης. Σε αυτό συνέβαλε και το λανσάρισμα νέων μοντέλων και νέων τεχνολογιών από όλους τους κατασκευαστές στην ελληνική αγορά.
Το BMW Group με τις μάρκες BMW, MINI και BMW i συνέβαλε στην ανάκαμψη της αγοράς μέσω των νέων μοντέλων που κυκλοφόρησαν το 2014 με μικρότερους και αποδοτικότερους κινητήρες και επενδύοντας συνεχώς στη βιωσιμότητα και σε καινοτόμες τεχνολογίες όπως είναι η ηλεκτροκίνηση.
Είμαστε αισιόδοξοι ότι η νέα κυβέρνηση θα στηρίξει την ανάπτυξη του κλάδου, ο οποίος συνεισφέρει σημαντικά στα δημόσια έσοδα, απασχολεί τουλάχιστον 60.000 εργαζομένους και θα δώσει ουσιαστικά κίνητρα με μακροπρόθεσμο ορίζοντα για την απόκτηση καινούργιων πιο οικονομικών και αποδοτικών αυτοκινήτων που θα επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον και θα κοστίζουν λιγότερο στο χρήστη τους. Επίσης, ελπίζουμε να προωθηθεί η έννοια της ηλεκτροκίνησης ως του πιο οικολογικού μέσου κίνησης σήμερα παγκοσμίως.
Θεωρούμε ότι η ιδανική λύση για τις αστικές μετακινήσεις είναι ο συνδυασμός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αποτελεσματικών Μέσων Μαζικής Μετακίνησης. Όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες χώρες, θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς να συνεργαστούν ώστε με τη δημιουργία επαρκούς δικτύου φόρτισης και με την παροχή φορολογικών και άλλων κινήτρων (πχ. δημιουργία αποκλειστικών χώρων στάθμευσης σε κεντρικά σημεία και σταθμούς μετρό) να ευνοείται η απόκτηση και χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Γιάννης Πασσάδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της GM Hellas: «Χρειαζόμαστε σταθεροποιήση του οικονομικού περιβάλλοντος»
O κλάδος του αυτοκινήτου βρίσκεται σε συνεχή οικονομική ύφεση τα τελευταία 6 χρόνια, ενώ παρουσίασε δειλά σημάδια ανάκαμψης τους τελευταίους 16 μήνες.
Χρειαζόμαστε σταθεροποίηση του πολιτικού και οικονομικού περιβάλλοντος και κυβερνητική μέριμνα για ενίσχυση του τραπεζικού συστήματος έτσι ώστε να μπορέσει να ξαναλειτουργήσει ο κλάδος της χρηματοδότησης του λιανικού εμπορίου, φυσικά για εκείνους τους ιδιώτες & επιχειρήσεις όπου τεκμηριώνεται η πιστοληπτική τους ικανότητα, επιτρέποντας παράλληλα την ανάπτυξη της αγοράς.