Προς οριστικό ναυάγιο το deal
Με ομάδα αξιωματούχων από τη SOCAR και την ΒΡ συναντήθηκε χθες ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτης Λαφαζάνης με αντικείμενο την πορεία υλοποίησης του Νότιου Διαδρόμου, βασικό τμήμα του οποίου είναι ο αγωγός ΤΑΡ.
Παρά το γεγονός ότι στη συνάντηση συμμετείχαν και στελέχη της SOCAR, δεν έγινε καμία αναφορά στο πολυπόθητο deal με τον ΔΕΣΦΑ, ύψους 400 εκατ. ευρώ.
«Δεν έγινε ωστόσο η παραμικρή νύξη από κανέναν για την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ» έλεγαν στελέχη που έλαβαν μέρος στη σύσκεψη, την οποία μονοπώλησε η προσπάθεια να ξεκινήσει διαπραγμάτευση μεταξύ των δύο πλευρών για τα αντισταθμιστικά οφέλη από τον TAP.
Αν και οι Αζέροι συνεχίζουν να υποστηρίζουν δημοσίως ότι εξακολουθεί να τους ενδιαφέρει η εξαγορά, πληθαίνουν οι ψίθυροι ότι ψάχνουν έναν «κομψό» τρόπο να απεμπλακούν από αυτήν.
Να μη φανεί δηλαδή ότι ευθύνονται εκείνοι για το ναυάγιο της συμφωνίας, τόσο για πολιτικούς όσο και για οικονομικούς λόγους (θα χάσουν την εγγυητική επιστολή κ.λπ.), επιδίωξη προς την οποία τους βοηθά τα μέγιστα με τη στάση της και η Κομισιόν.
Ενισχυτική ένδειξη ότι οι Αζέροι δεν πολυκαίγονται πια για συμφωνία είναι και η πληροφορία από στέλεχος της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού ότι η απόφαση της Κομισιόν που πάγωσε πριν από τις ελληνικές εκλογές την έρευνα της DG Com για τη συγκεκριμένη εξαγορά «προήλθε κατόπιν αιτήματος της ίδιας της SOCAR να της δοθεί περισσότερος χρόνος για να προσκομίσει περαιτέρω στοιχεία στις ευρωπαϊκές Αρχές και όχι έπειτα από πρωτοβουλία των Βρυξελλών».
Στο μέτωπο του TAP, τώρα, οι δύο πλευρές, η ελληνική και εκείνη του αγωγού, συμφώνησαν να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις «πάνω σε συγκεκριμένες προτάσεις της κυβέρνησης ώστε να υπάρξουν τα κατάλληλα αντισταθμιστικά οφέλη για τη χώρα». Η αρχή θα γίνει με τη σύσταση κοινών επιτροπών.