Στο υπουργικό συμβούλιο το προσχέδιο του πολυνομοσχεδίου – Οι κόκκινες γραμμές της ΑΘήνας
Σε αγώνα δρόμου επιδίδεται η κυβέρνηση προκειμένου να κλείσει τη διαπραγμάτευση ούτως ώστε να επέλθει η πολυπόθητη συμφωνία με τους εταίρους το συντομότερο δυνατόν.
Οι συζητήσεις του «Brussels Group» στις Βρυξέλλες για τις μεταρρυθμίσεις που θα προωθήσει η ελληνική κυβέρνηση με σκοπό την επίτευξη μιας αμοιβαίας επωφελούς συμφωνίας συνεχίζονται μετά και τη χθεσινή συνεδρίαση του EWG που αφορούσε στη νέα διαδικασία των διαπραγματεύσεων.
Πηγές της ευρωζώνης δήλωναν χθες ικανοποιημένες από τη συζήτηση που διεξήχθη για την Ελλάδα, τονίζοντας ότι το κλίμα ήταν «θετικό και ευχάριστο». Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η συζήτηση επικεντρώθηκε κυρίως στη νέα διαδικασία των διαπραγματεύσεων και πώς αυτή θα γίνει πιο αποτελεσματική και παραγωγική.
Εν τω μεταξύ, σήμερα θα συνεδριάσει στη Βουλή το υπουργικό συμβούλιο στο οποίο θα παρουσιαστεί ένα προσχέδιο του πολυνομοσχεδίου με βάση τη «λίστα Βαρουφάκη».
«Δεν υποχωρούμε από τις κόκκινες γραμμές που έθεσε ο πρωθυπουργός. Η λαϊκή εντολή μάς δεσμεύει σε κάποια ζητήματα που θεωρούνται κομβικά», δήλωνε υψηλόβαθμος κυβερνητικός αξιωματούχος υπογραμμίζοντας πως η κυβέρνηση επιθυμεί «μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία, το ταχύτερο δυνατόν- ενδεχομένως και με ένα έκτακτο Eurogroup πριν τις 11 Μαΐου- την οποία συνδέουμε με μια λύση στο ζήτημα της ρευστότητας».
Οι «κόκκινες γραμμές»
Από την πλευρά του το υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ότι οι «κόκκινες γραμμές» όπως ο ΦΠΑ στα νησιά κατά τη διάρκεια της φετινής περιόδου, οι επικουρικές συντάξεις, η απόρριψη από την κυβέρνηση του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας και τα εργασιακά παραμένουν.
Το υπουργείο υπογραμμίζει ότι η κυβέρνηση καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες και επιδεικνύει μεγάλη ευελιξία, ώστε η διαπραγμάτευση να οδηγήσει άμεσα σε μια έντιμη, ενδιάμεση συμφωνία στο Eurogroup και, κατόπιν, σε μια συμφωνία – συμβόλαιο, όπως τη χαρακτηρίζει, με τους εταίρους, που θα αφορά την μετά τον Ιούνιο εποχή και την πραγματική ανάκαμψη και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.