Με ΟΛΠ, ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ η αρχή
Σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία των πρώτων ιδιωτικοποιήσεων, οι οποίες θα περιλαμβάνουν τον ΟΛΠ, το Ελληνικό και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Όπως αναφέρει η Καθημερινή, οι διαγωνισμοί ξεκινούν από το φθινόπωρο. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ ορίστηκε για τον Οκτώβριο, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) ο Δεκέμβριος και για τον ΟΛΘ ο Φεβρουάριος του 2016.
Το νέο Ταμείο για τη διαχείριση των ιδιωτικοποιήσεων θα συσταθεί τους αμέσους επόμενους μήνες και θα περιλαμβάνει πρόσθετα ακίνητα, συμμετοχές του Δημοσίου και δικαιώματα παραχωρήσεων. Για τον σκοπό αυτό μέχρι τον Οκτώβριο η κυβέρνηση καλείται να συστήσει ανεξάρτητη ομάδα δράσης σε συνεργασία με την Ε.Ε., η οποία θα προχωρήσει τις ρυθμίσεις για τη δομή και τη διακυβέρνηση του νέου ταμείου. Η ομάδα θα υποβάλει τις προτάσεις της μέχρι τον Δεκέμβριο και η κυβέρνηση, σε συμφωνία με τους θεσμούς, θα λάβει μέτρα για την εκκίνηση της λειτουργίας του ταμείου μέχρι τον Μάρτιο του 2016.
Στην πρώτη γραμμή των ιδιωτικοποιήσεων περιλαμβάνεται και ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) αλλά και η πώληση του εναπομείναντος ποσοστού (10%) που κατέχει το Δημόσιο στον ΟΤΕ. Για τον ΔΕΣΦΑ φαίνεται να προκρίνεται τελικά η διάθεση ποσοστού 17% σε τρίτους επενδυτές, που σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες έχουν ήδη εντοπιστεί, ώστε η αζέρικη Socar να περιορίσει το ποσοστό της από το 66% στο 49% και να λάβει έτσι το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπενθυμίζεται πως η Socar έχει προσφέρει, για το 66%, 400 εκατ. ευρώ. Ιδιωτικοποίηση ή άλλες δράσεις που θα ανεξαρτητοποιούν από τη ΔΕΗ τον ΑΔΜΗΕ προβλέπονται επίσης να προχωρήσουν έως το φθινόπωρο.
Αμέσως μετά τις παραπάνω ενέργειες, σειρά παίρνουν τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ. Αυτά είναι οι συμμετοχές του Δημοσίου στη ΔΕΠΑ και στα ΕΛΠΕ, το 17% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ, τα 10 περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος και οι μαρίνες, τα ΕΛΤΑ, η Εγνατία Οδός, η συμμετοχή του Δημοσίου στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» αλλά και περίπου 10.000 ακίνητα, όπως και η εκμετάλλευση των δικαιωμάτων επί των υπεράκτιων εξαντλημένων κοιτασμάτων φυσικού αερίου στη Νότια Καβάλα.
Oσον αφορά το νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων των 50 δισ. και με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα από τις συζητήσεις Αθήνας – δανειστών, αυτό θα δομηθεί έως την άνοιξη του 2016 και στην κυριότητά του θα περιέλθουν περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, μετοχές των κρατικών επιχειρήσεων, υποδομές, καθώς και ακίνητα του ελληνικού Δημοσίου.