Όπως προκύπτει από κλαδική μελέτη που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) τα τελευταία χρόνια.
Ο τομέας του private label αναμένεται να αυξήσει το μερίδιο του, κατά μία έως δύο ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2009, στις συνολικές πωλήσεις των super markets και cash and carry τα επόμενα δύο χρόνια (2011-2012).
Όπως αναφέρεται στη μελέτη, οι επιχειρήσεις του κλάδου των super markets έχουν αναπτύξει τα private label με ταχείς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια, «κτίζοντας» πάνω στην αναγνώριση της ταυτότητάς τους και την πιστότητα του κοινού τους.
Το διαθέσιμο εισόδημα και ο δείκτης τιμών καταναλωτή, το μέγεθος των νοικοκυριών, καθώς και η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι αγορών ανά επίσκεψη, αποτελούν τους παράγοντες που καθορίζουν τη συνολική ζήτηση των εν λόγω προϊόντων.
Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 13% το διάστημα 2007-2009. Χαρακτηριστικό είναι ότι η ετήσια αύξηση των πωλήσεων P-L υπερβαίνει την αντίστοιχη αύξηση των συνολικών πωλήσεων του κλάδου των super markets και cash & carry. Η συνολική αξία πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας εκτιμάται παρουσίασε ανοδική πορεία και το 2010, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 6% σε σχέση με το 2009.
Σύμφωνα με την ICAP, στη δυναμική της εξεταζόμενης αγοράς αναμφίβολα συμβάλλει η οικονομική ύφεση και η γενικότερη αλλαγή που παρατηρείται στην καταναλωτική συμπεριφορά του κοινού.
Κυρίαρχη κατηγορία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένουν τα τρόφιμα με ποσοστό συμμετοχής 61% περίπου στο συνολικό μέγεθος της αγοράς το 2009. Ακολουθεί η κατηγορία που περιλαμβάνει τα προϊόντα καθημερινής συντήρησης του νοικοκυριού (απορρυπαντικά, χαρτικά, καθαριστικά) με ποσοστό της τάξης του 16% και η κατηγορία που περιλαμβάνει τα πάσης φύσεως χρηστικά είδη του νοικοκυριού, καθώς και τα είδη ένδυσης με ποσοστό 12,0%.
O βαθμός διείσδυσης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο σύνολο των πωλήσεων των επιχειρήσεων super markets και cash & carry διαμορφώθηκε σε 16,8% το 2009 έναντι 15,5% το 2008.
Διαβάστε επίσης: Εξοικονόμηση έως και 50% προσφέρουν οι ιδιωτικές ετικέτες