Επέκταση εφαρμογών του TAXIS – Στο στόχαστρο η λαθρεμπορία και η διαφθορά
Η επιτακτική ανάγκη για εξοικονόμηση περίπου 6.000 υπαλλήλων, τους οποίους εν συνεχεία θα αξιοποιήσει προς κάλυψη υφιστάμενων κενών στις ελεγκτικές – εισπρακτικές κρατικές υπηρεσίες, ωθεί το ΥΠΟΙΚ σε «κλείσιμο» των εφοριών για τους πολίτες.
Ταυτόχρονα, εντός του πρώτου τριμήνου του 2016, σχεδιάζεται η ενίσχυση του τελωνειακού κλάδου, με προσλήψεις προσωπικού αλλά και μετακινήσεις υπαλλήλων, μέσω μοριοδότησης.
Βασικός στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι ο περιορισμός των υφιστάμενων ΔΟΥ και κυρίως η επαφή μεταξύ φορολογουμένων και εφοριακών υπαλλήλων.
Επέκταση εφαρμογών ΤΑΧΙS
Προκειμένου αυτό να γίνει εφικτό, μελετάται η επέκταση των ηλεκτρονικών εφαρμογών που προσφέρει η υπηρεσία TAXIS της ΓΓΔΕ, ώστε να καλυφθεί κατά το δυνατόν το σύνολο των οικονομικών συναλλαγών μεταξύ κράτους και πολίτη.
Για εκείνες τις υποθέσεις που θα κριθεί απαραίτητη η φυσική παρουσία του πολίτη, προκειμένου να ολοκληρωθεί η συναλλαγή του, προβλέπεται να λειτουργήσει μία νέα τηλεφωνική υπηρεσία μέσω της οποίας ο φορολογούμενος θα μπορεί να κλείσει ραντεβού με τον υπάλληλο ή τον έφορο που χειρίζεται την υπόθεσή του, κερδίζοντας έτσι χρόνο και γλυτώνοντας την πολύωρη ταλαιπωρία στις ουρές.
Oι 4 στόχοι του Τρύφωνα Αλεξιάδη
Μέσω των συγκεκριμένων παρεμβάσεων το ΥΠΟΙΚ, δια του Αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη, στοχεύει προς τέσσερις κατευθύνσεις:
– Πρώτον, να κόψει τον ομφάλιο λώρο της διαφθοράς που αναπτύσσεται μέσα από την άμεση επαφή μεταξύ πολίτη και δημοσίου υπαλλήλου.
Σκοπός του ΥΠΟΙΚ είναι οι οικονομικές συναλλαγές με το δημόσιο να μετατραπούν σε κάτι απρόσωπο, τις οποίες ο οποιοσδήποτε θα μπορεί να διεκπεραιώσει από το σπίτι του χρησιμοποιώντας απλά τον προσωπικό του ηλεκτρονικό υπολογιστή.
– Δεύτερον, να σταματήσει οριστικά το φαινόμενο με τις ουρές και τις πολύωρες καθυστερήσεις που παρατηρείται σε αρκετές εφορίες της χώρας.
– Τρίτον να «απελευθερωθεί» ένας σημαντικός αριθμός υπαλλήλων προκειμένου να καλυφθούν εκ των έσω τα σημαντικά κενά που υπάρχουν σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠΟΙΚ.
– Τέταρτον, να γίνει εφικτή η περαιτέρω μείωση του αριθμού των ΔΟΥ, βοηθώντας έτσι το δημόσιο να εξοικονομήσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ από τη μείωση μιας σειράς λειτουργικών εξόδων όπως είναι τα ενοίκια, η γραφική ύλη, τα έξοδα μετακίνησης υπαλλήλων κτλ.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως μία από τις άμεσες ενέργειες στις οποίες σκοπεύει να προχωρήσει το Yπουργείο Οικονομικών είναι η κατάργηση της επίδοσης εγγράφων από τους δικαστικούς επιμελητές και η προώθησή τους στους φορολογούμενους αποδέκτες τους μέσω e-mail.
Σύμφωνα με κύκλους του Υποικ, μόνο από αυτή τη δράση το δημόσιο ταμείο πρόκειται να εξοικονομήσει περίπου 11,5 εκατ. ευρώ.
Στο στόχαστρο το λαθρεμπόριο – Αυτοκινούμενα σκάνερ
Φιλόδοξος παράλληλος στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι η πάταξη της λαθρεμπορίας, που αφορά σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως είναι τα καύσιμα, ο καπνός, το αλκοόλ κ.τ.λ.
Έτσι, μετά από καθυστερήσεις πολλών ετών, προχωρά στην προμήθεια τεσσάρων (σε πρώτη φάση) αυτοκινούμενων σκάνερ συνολικού κόστους 12 εκατ. ευρώ. Τα σκάνερ αυτά έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν με ευκρίνεια οτιδήποτε μπορεί να κρύβει το κάθε όχημα ή κοντέινερ, ή που μπορεί να φέρει επάνω του ένας άνθρωπος.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο το Δημόσιο αναμένεται να ανακτήσει ένα σημαντικό μέρος από τους μέχρι σήμερα διαφυγόντες δασμούς και φόρους που ανέρχονται σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με κύκλους του ΥΠΟΙΚ, τα αυτοκινούμενα σκάνερ θα διασκορπιστούν και θα επιχειρούν σε διάφορες γωνιές της χώρας, καταφέροντας ένα καίριο πλήγμα στη λαθρεμπορία, ενώ θα λειτουργούν ταυτόχρονα και ως φόβητρο για τυχόν διαφθορά από πλευράς των ελεγκτών – υπαλλήλων του υπουργείου.
«Τα αυτοκινούμενα σκάνερ, σε κάποιες περιπτώσεις, θα τοποθετούνται σε μικρή απόσταση από συνεργεία υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ που πραγματοποιούν ελέγχους στους δρόμους. Εν αγνοία των τελευταίων, θα επανελέγχονται τα οχήματα που σταμάτησαν νωρίτερα, προκειμένου να τσεκαριστεί ότι όντως οι ελεγκτές έκαναν σωστά τη δουλειά τους και όχι τα στραβά μάτια, με το αζημίωτο…», ισχυρίζονται οι ίδιοι κύκλοι του ΥΠΟΙΚ.