Υποχώρησε ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος το Μάρτιο

Κατά μία μονάδα υποχώρησε τον Μάρτιο ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα, μετά την ανάκαμψη των δύο προηγούμενων μηνών, σύμφωνα με την Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Μάρτιο.

 

Όπως αναφέρει το ΙΟΒΕ, «η πτώση αυτή οφείλεται κυρίως στην επιδείνωση του κλίματος στις Κατασκευές καθώς στους λοιπούς τομείς οι μεταβολές είναι οριακές. Από την άλλη πλευρά βελτιώνεται ελαφρώς η καταναλωτική εμπιστοσύνη, με το σχετικό δείκτη να σημειώνει την υψηλότερη τιμή του τελευταίου επταμήνου.

 

Τα θετικά αποτελέσματα της συνόδου κορυφής της 11ης Μαρτίου και η εξάλειψη του φόβου περί πτώχευσης της χώρας που είχε καλλιεργηθεί φαίνεται να συγκράτησαν την έντονη απαισιοδοξία των Ελλήνων καταναλωτών, τουλάχιστον κατά τον προηγούμενο μήνα.

 

Σαφώς, ακόμα δεν μπορεί να διαμορφωθεί ουσιαστική αλλαγή τάσης καθώς οι ενδείξεις για σύντομη έξοδο από την κρίση παραμένουν αδύναμες, με αποτέλεσμα την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών. Γενικά πάντως το πρώτο τρίμηνο του 2011, το οικονομικό κλίμα παρουσιάζει τάση σταθεροποίησης.

 

Αναλυτικότερα:

 

– Στη Βιομηχανία, οι προβλέψεις της παραγωγής περιορίζονται, με το σχετικό δείκτη να παραμένει όμως σε θετικά επίπεδα, ενώ μεγαλύτερη πτώση καταγράφεται στις ήδη πολύ αρνητικές εκτιμήσεις για το τρέχον επίπεδο της ζήτησης και των παραγγελιών. Αντίθετα, οι εκτιμήσεις για τα αποθέματα υποδηλώνουν αποκλιμάκωση.

 

– Στις Υπηρεσίες, οι αρνητικές εκτιμήσεις για το τρέχον επίπεδο εργασιών, αλλά και την τρέχουσα πορεία της ζήτησης αμβλύνονται, αν και περισσότερο υποχωρούν τον Μάρτιο οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη πορεία της ζήτησης.

 

– Στο Λιανικό Εμπόριο, σημαντική άνοδο καταγράφουν τόσο οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις, όσο και οι προβλέψεις για την εξέλιξη των πωλήσεων το επόμενο τρίμηνο, οι οποίες αντισταθμίζονται εν μέρει μόνο από τη διόγκωση των αποθεμάτων.

 

– Στις Κατασκευές, οι εκτιμήσεις για το επίπεδο προγράμματος εργασιών των επιχειρήσεων βελτιώνονται οριακά, όμως αντίθετα οι προβλέψεις για την απασχόληση του τομέα συρρικνώνονται τον Μάρτιο.

 

– Στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, οι αρνητικές προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική τους κατάσταση περιορίζονται οριακά, ενώ ελαφρώς μεγαλύτερη είναι η άνοδος στις προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας και στην πρόθεση για αποταμίευση στο επόμενο 12-μηνο, με τους σχετικούς όμως δείκτες να παραμένουν έντονα αρνητικοί. Σε σχέση με την ανεργία στο επόμενο 12-μηνο, οι ιδιαίτερα απαισιόδοξες προβλέψεις των καταναλωτών εμμένουν, παρά τη μικρή διόρθωση».

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ