«Ανάσα» στην παγωμένη αγορά του αυτοκινήτου έδωσε το μέτρο της απόσυρσης, αφού σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπτροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ) οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν 22,1% το Μάρτιο, έναντι του Φεβρουαρίου.
Όπως είναι γνωστό, η απόσυρση τέθηκε σε εφαρμογή την 21η Φεβρουαρίου 2011. Από την ημερομηνία αυτήν και μετά επιτρέπεται η παράδοση των παλαιών οχημάτων στα επίσημα σημεία ανακύκλωσης (www.edoe.gr), προκειμένου οι καταναλωτές να ωφεληθούν από την απαλλαγή του Τέλους Ταξινόμησης κατά την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων.
Στο διάστημα από την έναρξη της απόσυρσης ως την περασμένη Παρασκευή 1/4 διεγράφησαν 10.885 παλαιά αυτοκίνητα, καταγράφοντας διπλάσιο ρυθμό από το συνήθη.
Από αυτά, μόλις 1.299 αξιοποιήθηκαν για την ταξινόμηση καινούργιων αυτοκινήτων το περασμένο Μάρτιο, μήνα κατά τον οποίο οι συνολικές ταξινομήσεις ανήλθαν σε 8.531.
Η αύξηση των ταξινομήσεων του Μαρτίου κατά +22,1%, έναντι του Φεβρουαρίου (6.989 ταξινομήσεις) οφείλεται αποκλειστικά στην εφαρμογή του μέτρου.
Παράλληλα, με νόμο που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα, διευρύνθηκε το πεδίο εφαρμογής της απόσυρσης, προσφέροντας εξίσου σημαντικά κίνητρα στους αγρότες και στους επαγγελματίες για να αποσύρουν τα παλιά οχήματά τους, καθώς προβλέπεται μείωση του Τέλους Ταξινόμησης από 40% έως 60% στην αγορά των καινούργιων φορτηγών μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους και κυβισμού ως 3.500 κυβικά εκατοστά.
Συγκεκριμένα, οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές ελαφρών φορτηγών pick-up & van, προκειμένου να επωφεληθούν από τα κίνητρα της κρατικής απόσυρσης, μπορούν πλέον να αποσύρουν το παλαιό ελαφρύ φορτηγό (ή και επιβατικό) τους, με ημερομηνία 1ης αδείας κυκλοφορίας ως και 31/12/1998.
Τα κίνητρα της απόσυρσης, σε συνδυασμό με τις μεγάλες προσφορές από τις εισαγωγικές εταιρείες και την απαλλαγή από τον φόρο πολυτελείας για αυτοκίνητα εργοστασιακής αξίας ως €20,000, έχουν μειώσει τις τιμές καινούργιων αυτοκινήτων σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, δημιουργώντας πραγματικές ευκαιρίες για τους ενδιαφερόμενους αγοραστές, καταλήγει η ανακοίνωση.