Παραλύει η Οικονομία από την αυξανόμενη μεταφορά επιχειρήσεων στο εξωτεικό
«Εκρηκτικό αρνητικό μείγμα» δημιουργεί ο συνδυασμός της μεταφοράς της φορολογικής έδρας ολοένα περισσότερων ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό και της προσφυγής τους σε ξένες τράπεζες αντί για τις εγχώριες, όπως επισήμανε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ), Κωνσταντίνος Μίχαλος, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της 1ης συνάντησης βαλκανικών επιμελητηρίων στη Φλώρινα.
Εξήγησε πως αν συνεχίσει να υπάρχει μεγάλη μετανάστευση, θα μειωθούν έτι περαιτέρω τα φορολογικά έσοδα της χώρας, και αν τα χρήματα των επιχειρήσεων διοχετεύονται σε ξένα τραπεζικά συστήματα, στην ουσία καθηλώνεται το (ελληνικό) τραπεζικό σύστημα».
Ο κ. Μίχαλος προειδοποίησε και για τον κίνδυνο να διαρραγεί η κοινωνική ειρήνη.
Όπως είπε, αυτό που πρέπει να αντιληφθούν οι εταίροι και δανειστές της Ελλάδας είναι ότι διανύοντας την έκτη υφεσιακή χρονιά το οικονομικό σύστημα έχει στερέψει και η φοροδοτική ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. «Κινδυνεύουμε με διαρραγή της κοινωνικής ειρήνης και αυτό δεν είναι επιθυμητό από κανέναν, ούτε από τους εταίρους και δανειστές μας, που ευελπιστούν κι αυτοί ότι κάποια στιγμή θα πάρουν τα λεφτά τους», υπογράμμισε.
Νωρίτερα, κατά την ομιλία του από το βήμα της 1ης συνάντησης των βαλκανικών επιμελητηρίων, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του επιμελητηρίου Φλώρινας, επισήμανε ότι «η συνεχής διεύρυνση των επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ των γειτονικών χωρών αποτελεί την ασφαλέστερη εγγύηση για την ειρηνική συνύπαρξη».
Πρόσθεσε ότι στο παγκοσμιοποιημένο οικονομικό περιβάλλον η εξωστρέφεια είναι μονόδρομος για τις ΜμΕ. «Από το 2012, μία στις τρεις ελληνικές ΜμΕ με εξαγωγική δραστηριότητα πέτυχε αύξηση του ποσοστού εξωστρέφειας. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η αύξηση στις επιχειρήσεις της περιφέρειας, που κατόρθωσαν να διπλασιάσουν τον κύκλο εργασιών που πραγματοποιούν στο εξωτερικό, από το 24% το 2012 στο 44% το 2014», είπε και, αφού απαρίθμησε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγικές ΜΜΕ (π.χ. γραφειοκρατία, υψηλό διοικητικό κόστος), επισήμανε ότι στόχος πρέπει να είναι η εξωστρέφεια ν΄ αναπτυχθεί περισσότερο ως συνειδητή επιλογή και λιγότερο ως λύση ανάγκης.