Κρίσιμος θεωρείται ο Ιανουάριος για την αποκρατικοποίηση του Οργανισμιού Λιμένος Θεσσαλονίκης, καθώς αναμένεται να ολοκληρωθεί το due dilligence (η έκθεση ελέγχου) στην εισηγμένη εταιρεία, το σχέδιο ανάπτυξης (master plan) και το επιχειρησιακό σχέδιο, στα οποία θα αποκτήσουν πρόσβαση οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές.
Το χρονοδιάγραμμα της παραχώρησης του πλειοψηφικού ποσοστού της εταιρείας προβλέπει:
– την πραγματοποίηση επισκέψεων των επενδυτών στις εγκαταστάσεις του ΟΛΘ,
– την οριστικοποίηση της σύμβασης παραχώρησης, άνευ απροόπτου, το Φεβρουάριο. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το νομικό αυτό έγγραφο θα ακολουθεί τη δομή του αντίστοιχου για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και ως αποτέλεσμα, η διαβούλευση με τους επενδυτές και η αξιολόγηση των σχολίων θα είναι συντομότερες
– την ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή τον Απρίλιο
Κατ’ αντιστοιχία με τον ΟΛΠ, θα διατεθεί, καταρχάς, το 51% του ΟΛΠ, με το υπόλοιπο 16% να μεταβιβάζεται στον προτιμητέο ανάδοχο μέσα στην επόμενη πενταετία εντός της οποίας θα λάβει χώρα συγκεκριμένου ύψους επενδυτικό πρόγραμμα
Ποιοι διεκδικούν
Για τον ΟΛΘ ενδιαφέρονται η κοινοπραξία (ρωσικοί σιδηρόδρομοι) RZD με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η APM Terminals (θυγατρική της Maersk), η Mitsui , η Deutsche Invest, η Duferco, η P&O, η Yilport Holding Inc. και η ICTS.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα, οι διαδικασίες αξιοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ θα κλείσουν άμεσα. Εξάλλου, για την πρώτη εισηγμένη εταιρεία, οι προσφορές θα ανοίξουν στις 12 Ιανουαρίου, ενώ η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της συμπρωτεύουσας θα ολοκληρωθεί την άνοιξη.
Να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ για το εννεάμηνο 2015 διαμορφώθηκε στα 38,1 εκατ. ευρώ έναντι 39,8 εκατ.ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014, ενώ αυξήθηκε κατά 1,03%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθε σε 252.127 TEUs.